کد خبر : 2022
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 19:33

نماینده ولی‌فقیه در فشافویه:

اروپا با قالب کردن «اینستکس» بجاى تعهدات برجامى خود است

اروپا با قالب کردن «اینستکس» بجاى تعهدات برجامى خود است
حجت الاسلام استیری:اروپا با قالب کردن «اینستکس» بجاى تعهدات برجامى خود است. آنان از تعهدات خود در برجام به SPV رسیدند و پس‌ازآن، بازهم تعهدات خود را تنزل داده و به «اینستکس» رساندند که عملاً نفت در برابر دارو و غذاست

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام استیری نماینده ولی‌فقیه درفشافویه و امام‌جمعه شهر حسن‌آباد، در سخنرانی ۲۲ بهمن در مصلی شهر ضمن تشکر از مردم همیشه درصحنه شهر حسن‌آباد و تبریک ایام پیروزی انقلاب تأکید کردند: به حول وقوه الهی ملت ما چهلمین سال پیروزی انقلاب را علی‌رغم خواست دشمنان و بدخواهان جشن گرفتند وامید آنها را به یأس و ناامیدی تبدیل کردند که این نشانه بصیرت و وقت‌شناسی ملت ماست، چراکه قطعاً ملت ما با مشکلاتی مواجه هستند، اما آنها دلیل نمی‌شود که از امام، رهبری وآرمانهای امام و رهبری و انقلاب دست‌بردارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش فشافویه به بیانیه گستاخانه کشورهای اروپایی اشاره کرد و افزود: همانطور که قبلاً عرض کردم این بیانیه درواقع یک کیفرخواست علیه ملت و نظام ماست که ملت ما آن را محکوم می‌کنند{تکبیر نمازگزاران}

وی در ادامه افزود: تا جایی که وقت اجازه بدهد به بعضی از بندهای این بیانیه اشاره می‌کنم:

۱- تأکید بر ادامه تعهدات برجامى‌

اتحادیه اروپا دربندهای نخست بیانیه خود از ایران مى‌خواهد به تعهدات برجامى خود پایبند باشد

در بخشى از این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا بر ضرورت تداوم اجراى تعهدات و ادامه همکارى‌هاى کامل و به‌موقع با آژانس از سوى ایران تأکید مى‌کند. اتحادیه اروپا از فعالیت‌هاى آژانس درزمینهٔ نظارت و راستى آزمایى اجراى برجام استقبال کرده و کاملاً از آن حمایت مى‌کند. اتحادیه اروپا از تعهد ایران مبنى بر این‌که هرگز به دنبال توسعه یا دست‌یابى به هیچ سلاح هسته‌اى نخواهد بود استقبال مى‌کند.

حجت‌الاسلام استیری افزود: اروپایى‌ها در حالى بر ادامه تعهدات برجامى ایران تأکیددارند که آمریکا ۹ ماه پیش از برجام خارج‌شده و اروپا نیز باوجود وعده‌هاى بسیار، عملاً به تعهدات خود عمل‌نکرده است. واکنش انفعالى دستگاه دیپلماسى در این ماجرا کار را به‌جایی رسانده است که اروپایى‌ها بجاى شرمندگى در موضع طلبکارى نشسته و اجراى همیشگى پروتکل الحاقى و پیوستن دائمى به آن را از ایران طلب مى‌کنند! ما این بیانیه را محکوم می‌کنیم (تکبیر نمازگزاران)

  افتتاح یک واحد تولیدی تخم‌مرغ در ری با حضور جهانگیری

نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه معاهده «اینستکس» نوعی کلاه‌برداری اروپا معرفی کردند و افزودند: اروپا با قالب کردن «اینستکس» بجاى تعهدات برجامى خود است. آنان از تعهدات خود در برجام به SPV رسیدند و پس‌ازآن، بازهم تعهدات خود را تنزل داده و به «اینستکس» رساندند که عملاً نفت در برابر دارو و غذاست. جالب‌تر آن‌که حتى خود حاضر به خرید نفت ایران نیستند و یکی از وزرا اعلام کرد حتى پاسخ تماس‌هاى ایران را هم در این رابطه دهند.

۲– باج‌خواهى درباره FATF

وی معاهده FATF را نوعی باج خواهی از سوی اتحادیه اروپا دانست واظهارداشت:دربند پنجم این بیانیه، اتحادیه اروپا گستاخانه به ایران دستور داده است لوایح مربوط به FATF را تصویب کند و نوشته است: «از ایران مى‌خواهد منطبق با تعهداتش ذیل برنامه «کارگروه اقدام مالى» (FATF) قوانین ضرورى را به تصویب رسانده و اجرا کند.»

حجت‌الاسلام استیری بیانیه اخیر اروپا را نوعی مداخله‌گری در امور ایران دانست و اظهار داشت: برخى دولتمردان مدعى شده بودند و اکنون نیز هستند که FATF ربطى به کانال مالى اروپا ندارد اما آنان در بیانیه خود به‌صراحت از ایران خواسته‌اند باید به دستورات این نهاد عمل کند. این موضوع مداخله آشکار و فشارى سیاسى به نهادهاى تصمیم گیر کشور است و البته ازاین‌جهت که ماهیت غرب را روشن مى‌کند، باید آن را به فال نیک گرفت. چراکه تکلیف مجمع تشخیص مصلحت نظام را در بررسى لوایح مربوطه روشن مى‌سازد. کدام انسان عاقل و دلسوزى باور مى‌کند که عمل به درخواست غربى‌ها به نفع کشور و ملت ایران است؟!

  ایجاد زمین ورزش رایگان در شهرحسن آباد

۳– مهار منطقه‌اى ایران‌

سه بند بعدى بیانیه (بندهاى ۶ و ۷ و ۸) به نفوذ منطقه‌اى ایران پرداخته و ضمن اتهام زنى به کشورمان خواستار مهار این نفوذ شده است. ادبیات این بیانیه در این خصوص این‌چنین است؛ «شورا از نگرانى‌هاى رو به فزونى در منطقه و نقش ایران در این زمینه، ازجمله تأمین حمایت‌هاى نظامى، مالى و سیاسى براى بازیگران غیردولتى در کشورهایى مانند سوریه و لبنان ابزار نگرانى مى‌کند… از بابت دخالت‌هاى نظامى ایران و حضور مداوم نیروهاى ایرانى در سوریه نگرانى‌هاى جدى دارد.»

نماینده ولی‌فقیه در فشافویه حمله به ایران درباره فعالیت منطقه‌اى آن، سند افتخار جمهورى اسلامى و ننگ غرب دانست و افزود: این جمهورى اسلامى ایران بود که با کمک متحدان خود، داعش را ریشه‌کن و این خطر را از سر منطقه و جهان دور کرد.

وی افزود: علت عصبانیت غربى‌ها کاملاً روشن است، آنان میزبان سران تروریست‌ها در اروپا بودند تا سوریه را نابود و این کشور را تجزیه کنند اما با ایستادگى محور مقاومت، طرحشان شکست خورد و به نتیجه نرسید. آمریکا ۷ تریلیون دلار در منطقه خرج مى‌کند و ترامپ باید در تاریکى و دزدانه به عراق سفر کند، اما امروز ایران در قلب مردم عراق جاى دارد. این نفوذ با دلار و بمباران به دست نیامده و نفوذى معنوى و برادرانه است و غربى‌ها از درک ابعاد و ماهیت آن عاجزند.

۴– مهار موشکى ایران‌

حجت‌الاسلام استیری در ادامه به بند نهم بیانیه اروپا اشاره کرد و بیان داشت: وارد موضوع توان موشکى ایران شده و با ادبیاتى مداخله گرایانه مى‌نویسد: این شورا درباره فعالیت‌هاى موشک‌هاى بالستیک ایران نگرانى‌هاى خطیر دارد و از ایران مى‌خواهد از انجام این فعالیت‌ها به‌ویژه شلیک موشک‌هایى که با قطعنامه ۲۲۳۱ شوراى امنیت مغایرت دارند، اجتناب کند.

  قطعی آب در شهر حسن‌آباد و گلایه شهروندان از عدم اطلاع‌رسانی قبلی!

وی خواسته‌های غربی‌ها را پیرامون فعالیت موشکی را به سه دسته تقسیم کرد و بیان داست: آنچه منابع غیررسمى درباره باج‌خواهى موشکى غرب عنوان مى‌کنند در نوع خود جالب است. این منابع مى‌گویند غربى‌ها سه خواسته از ایران در این زمینه‌دارند؛ یک، [کاهش‌] هیجان بالستیک تهران؛ چه از حیث تشدید آزمایش‌ها براى افزایش بُرد چه از حیث دقت و قدرت تخریب؛ دو، تلاش مداوم براى صادرات و توزیع آن در منطقه مثل یمن، سوریه یا لبنان؛ سه، تلاش براى ساخت پایگاه ثابت و زیرساخت براى تولید داخلى آن.

حجت‌الاسلام استیری باج‌خواهی اروپا و بخصوص آمریکا از ایران منتفی دانست و اظهار داشت: آمریکایى‌ها ده‌ها پایگاه نظامى در اطراف ایران دارند و رسماً ایران را تهدید نظامى مى‌کنند. در چنین شرایطى اروپایى‌ها از ایران مى‌خواهند ابزار دفاعى و بازدارنده خود را کنار بگذارد! مدعى هستند که این توان به ضرر ثبات منطقه است حال آن‌که خود جدیدترین و پیشرفته‌ترین تسلیحات و جنگ‌افزارها را در اختیار کشورهاى متجاوز منطقه گذارند. لذا ما این بیانیه را محکوم می‌کنیم و از دستگاه دیپلماسی هم می‌خواهیم طوری عمل کنند که عزت و اقتدار ایران و ایرانی بیش‌ازپیش تقویت شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.