کد خبر : 8012
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهریور 1401 - 21:00

ادعای روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»:رهبر ایران در بستر بیماری است

ادعای  روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»:رهبر ایران در بستر بیماری است
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز ضمن عدم صحت منابع خود می نویسد: با توجه به سابقه بیماری‌ رهبر جمهوری اسلامی گاه و بیگاه شایعاتی درباره وخامت وضعیت جسمی و مرگ او منتشر می‌شود، هیچ‌گاه نمی‌توان پیش از اعلام رسمی، درستی این اخبار را تایید یا تکذیب کرد.

به گزارش کلینی نیوز، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» با استناد به گزارش‌های منابع آگاه خود در داخل ایران که صحت آنان را تایید نمی کند، اعلام کرده که رهبر ایران در بستر بیماری است و در حال حاضر از سوی تیمی از پزشکان مورد اعتماد خود تحت مراقبت است.

در این گزارش که جمعه ۲۵ شهریور منتشر شد اعلام شده که ۴ منبع مطلع این روزنامه که از حال و وضعیت علی خامنه‌ای آگاهند، این موضوع را عنوان کرده‌اند.

همچنین گزارش شده که رهبر ۸۳ ساله ایران هفته پیش پس از این‌که «به شدت» بیمار شده، تمام سخنرانی‌ها و جلسات دیدار خود را لغو کرده است.

در این گزارش به لغو دیدار از پیش اعلام شده خامنه‌ای با بسیجیان گرگان که خبر آن را پیش‌تر خبرگزاری «ایرنا» منتشر کرده بود، اشاره شده است.

  عضو گروه تروریستی داعش در سراوان دستگیر شد

این دیدار که قرار بود به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود، از قبل برای چهارشنبه ۳۰ شهریور همزمان با آغاز «هفته دفاع مقدس»، برنامه‌ریزی شده بود، اما چندی بعد در اقدامی کم‌سابقه با حذف این خبر، خبرگزاری رسمی ایران نوشت بنا به «ملاحظات حقوقی و یا خطای حرفه‌ای در تنظیم و درج خبر» محتوای خبر مذکور در حال «بررسی مجدد» است.

همزمان، رسانه‌های ایران سه‌شنبه ۱۵ شهریور، خبر داده بودند که در پایان نشست خبرگان، اعضای این مجلس با خامنه‌ای دیدار می‌کنند اما این دیدار به شکل ناگهانی لغو و پس از آن هیچ‌گاه انجام نشد.

هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مجلس خبرگان، شنبه ۱۹ شهریور در خصوص لغو دیدار رهبر ایران با اعضای مجلس «خبرگان رهبری» به روزنامه «همدلی»گفت که این لغو دیدار بر خلاف دوره‌های اخیر در پایان دهمین اجلاس رسمی خود با علی خامنه‌ای «دلیل سیاسی» نداشته اما خواسته شد که «وقت ایشان گرفته نشود».

  خداحافظی محمد بنا با فرنگی‌کاران بعد از ناکامی در بلگراد

حذف خبر دیدار عمومی خامنه‌ای همزمان با لغو برنامه دیدار سالیانه او با اعضای مجلس خبرگان گمانه‌ها درباره سلامت و حیات او را افزایش داده است.

تحلیل‌گران می‌گویند که اخبار لغو دیدارهای رهبر جمهوری اسلامی که از سال‌ها قبل از سرطان پروستات و بیماری قلبی در رنج است، بدون تردید با هماهنگی بیت او بوده است.

این روزنامه آمریکایی ضمن عدم صحت منابع خود می نویسد: با توجه به سابقه بیماری‌ رهبر جمهوری اسلامی گاه و بیگاه شایعاتی درباره وخامت وضعیت جسمی و مرگ او منتشر می‌شود، هیچ‌گاه نمی‌توان پیش از اعلام رسمی، درستی این اخبار را تایید یا تکذیب کرد.

به گزارش رسانه های ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، مراسم عزاداری جمعی از هیئت‌های دانشجویی سراسر کشور هم‌زمان با اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) صبح شنبه در حسینیه‌ امام خمینی(ره) در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.،

  ایران و چین «اتهام زنی ناتو» درباره ادامه جنگ اوکراین را بی‌پایه و اساس خواندند

هم‌زمان با اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان، مراسم عزاداری جمعی از هیئت‌های دانشجویی سراسر کشور، صبح شنبه بیست و ششم شهریورماه ۱۴۰۱ در حسینیه امام خمینی (ره) در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

این مراسم حجت‌الاسلام مسعود عالی سخنرانی خواهد کرد و میثم مطیعی به ذکر مصیبت اهل‌بیت (ع) می‌پردازد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.