کد خبر : 12806
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 15:20

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای برگزاری عزاداری محرم ۱۴۰۲

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای برگزاری عزاداری محرم ۱۴۰۲
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: محرم امسال ۶۰ میلیارد تومان برای هیئت و ۹۰ میلیارد تومان برای موکب‌های اربعین اختصاص داده شده و به ۱۳ هزار هیئت مساعدت صورت می‌گیرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از آوای ری،  حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آئین همایش «بصیرت عاشورایی، شمیم حسینی» که همزمان با فرا رسیدن ایام ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع) در بقعه شیخ صدوق (ره) شهرری برگزار شد بیان داشت: در سال‌های اخیر تلاش شده به کیفیت و کمیت اجرای نیات واقفان در عرصه کمک به برگزاری مراسم عزاداری امام حسین، کمک به پیاده روی اربعین، نیت اطعام و… افزوده شود. احصا و حفظ موقوفات و اجرای نیت و منافع آن در این زمینه از اقداماتی بود که سازمان انجام داده است. خروجی سازمان در این زمینه هفت برابر شده است.

  سید حسن نصرالله:سوئد نیز جزو کشورهای در حال مبارزه با اسلام طبقه بندی می‌شود

 

 

وی ادامه داد: بر همین اساس ۱۵۰ میلیارد تومان برای کمک قرار دادیم که ۶۰ میلیارد تومان برای هیأت و ۹۰ میلیارد تومان برای موکب‌های اربعین است و همچنین ۱۳ هزار هیأت مساعدت صورت می‌گیرد و حدود ۸۰۰ هیأت محرم امسال در بقاع متبرکه فعالیت خواهند کرد.

تجهیز موکب در مرزهای کشور

خاموشی این را هم گفت که در اربعین نیز موکب های داخل کشور، مداخل ورودی زوار آذربایجانی، افغانستانی و پاکستانی و سایر کشورها و همچنین مرزهای خروجی کشور موکب های متعددی مستقر و توسط موقوفات و امامزاده‌ها تجهیز می‌شود.

  چه کسی فلسطین را قربانی می کند آقای محمود عباس؟!

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در داخل عراق نیز هنگام پیاده روی اربعین حسینی در طریق نجف به کربلا، کاظمین و سامرا و شهرهای نجف و کربلا خدمات دهی توسط موکب های موقوفات و اماکن متبرکه برای استفاده زوار انجام خواهد شد.

سید حسن میرکریمی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان تهران نیز در این همایش با اشاره به افتتاح طرح شمیم حسینی در سال ۱۴۰۲ گفت: اعتبار درنظر گرفته شده برای اجرای این طرح در ۲ بخش موقوفات مقید به زمان و مکان و منابع آزاد است.

وی افزود: بخشی از موقوفات که از منابع آزاد است در اختیار هیات ها و به ویژه شهرستان‌های استان تهران قرار می‌گیرد.

  مقایسه هزینه انتقال ۱۰خودروی پرفروش در مراکز تعویض پلاک و دفاتر اسناد؛ کاهش ۵۰ تا ۷۰درصدی هزینه مردم با حذف محضر!

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان تهران خاطرنشان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای طرح شمیم حسینی در استان تهران و به ویژه شهرستان‌های استان حدود ۲۵ میلیارد تومان است.ش

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.