کد خبر : 7693
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 شهریور 1401 - 22:04

اتهامات سنگین مهدی تاج

اتهامات سنگین مهدی تاج
فدراسیون فوتبال با انتشار یک بیانیه جدید به انتقاد از اخبار منتشره امروز در خصوص پرونده‌های قضایی مهدی تاج پرداخت.

به گزارش کلینی نیوز، آقای مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، به «کلاهبرداری، جعل سند و اختلال در نظام ارزی» متهم شد.

جزئیات این موارد اتهامی تنها یک هفته پس از انتصاب مهدی تاج به این سمت منتشر شده است.

قوه قضائیه ایران فهرستی از اتهام‌های مهدی تاج را منتشر کرده که از جمله شامل جعل سند، کلاهبرداری، تبانی در معاملات دولتی، به‌ کارگیری سرمربی سابق تیم فوتبال ایران (ویلموتس)، استفاده از اوراق مجعول، سوءاستفاده از موقعیت شغلی، صدور گزارش خلاف واقع و تصرف غیرقانونی در وجوه عمومی و اموال دولتی است.

اخلال در نظام پولی و ارزی کشور، تصرف غیرمجاز در منابع مالی فدراسیون و اهمال منتهی به تضییع وجوه عمومی به میزان ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر اتهام‌های مطرح شده علیه مهدی تاج است.

مهدی تاج روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور در واکنش به انتشار این خبرها، تشکیل سه پرونده قضایی علیه خود را تایید کرد.

وی گفت که هر سه پرونده‌اش به فوتبال مربوط می‌شود و برای آنها قرار منع تعقیب صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، بابت اتهامات سوءاستفاده از موقعیت شغلی، استفاده از اوراق مجعول، صدور گزارش خلاف واقع و شروع به جعل و تزویر برای مهدی تاج قرار منع تعقیب صادر شده، اما سایر اتهام‌های او در حال رسیدگی است.

  مهاجرت جادوگر فوتبال ایران به دبی؛ علی کریمی از ایران رفت

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، روز دوشنبه گفته بود که هیچ دستگاه نظارتی با نامزدی مهدی تاج برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال مخالفت نکرده بود.

به گزارش وب‌سایت خبری- تحلیلی تابناک، دادستان تهران شش روز قبل از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای رسمی اعلام کرده بود که برای سه مدیر فوتبالی در دادسرای تهران پرونده‌های قضایی تشکیل شده است.

احمد راستینه، رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی، خواستار حضور وزیر ورزش و جوانان در مجلس و توضیحات او در این‌باره شده است.

اطلاعیه فدراسیون فوتبال درباره اتهامات وارد شده به مهدی تاج

فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده که مهدی تاج از تمامی اتهامات تبرئه شده و اگرچه برخی پرونده‌ها همچنان جاری است اما رئیس فدراسیون فوتبال در حال حاضر هیچ پرونده بازی ندارد.

در این بیانیه آمده است:پیرو اظهارات یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در یکی از برنامه‌های ورزشی درباره نقش رییس فدراسیون در پرونده ۹۲ هزار میلیاردی فولاد مبارکه، به استحضار مردم شریف و جامعه محترم فوتبال می‌رساند که اظهارات وی کذب، مغرضانه و مصداق بارز تشویش اذهان عمومی بوده است.

  مهدی تاج دوباره رئیس فدراسیون فوتبال ایران خواهد شد؟

توضیح اینکه، همانطور که پیش‌تر به اطلاع عموم رسید و توضیحات لازم ارائه شد، در گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای تحقیق و تفحص مجلس محترم شورای اسلامی فقط یک بار به نام رییس فدراسیون فوتبال اشاره شده که مرتبط با اعاده به خدمت ایشان با استناد به ماده ۶۰ قانون خدمت رسانی به ایثارگران می‌باشد و هیچ بند و ماده دیگری در ارتباط با ایشان در این گزارش وجود ندارد.

این موضوع پس از نتایج درخشان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ و در آستانه جام ملت‌های ۲۰۱۹ و به منظور جلوگیری از آسیب به فوتبال ملی،مطابق نامه درخواست به شماره ۹۷/۱۰۰/۱۷۳۷به تاریخ ۹۷/۰۸/۲۴ جناب آقای دکتر سلطانی‌فر، وزیر محترم وقت ورزش و جوانان و موافقت جناب آقای رحمانی، وزیر محترم وقت صمت در نامه شماره ۲۰۰۰۰/۱/۹۵۴۴ به تاریخ ۹۷/۰۹/۲۱ ، در سطح کلان دولت و در چارچوب روابط بین دو وزارتخانه ورزش و صمت پیگیری شد و مقام درخواست کننده و تایید کننده مجاز به پذیرش و یا رد این درخواست بوده‌اند. بر این اساس، رییس فدراسیون هیچگونه دخل و یا تصرفی در پذیرش این درخواست نداشته است.

  مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران شد

روشن است آنچه درباره دریافت مبالغی نیز در گزارش تحقیق و تفحص مجلس محترم شورای اسلامی آمده، در واقع مبلغی است که بابت حقوق ٣ سال به رییس فدراسیون تعلق می‌گرفته که حتی در صورت دریافت حقوق بازنشستگی به عنوان یک حق اکتسابی این حقوق به وی پرداخت می‌شد.

در خاتمه بیان می‌دارد که متاسفانه این موضوع عامدانه و ناجوانمردانه مستمسک یک گروه جریان‌ساز که مردم با آنان و اهداف‌شان آشنایی کامل دارند قرار گرفته تا بدین واسطه علاوه بر خوراک دادن به رسانه‌های بیگانه، فوتبال ملی را آن هم در آستانه آوردگاه جام جهانی بواسطه اغراض شخصی مورد حمله قرار دهند.

بر اساس  این گزارش، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ضمن اطلاع رسانی شفاف درباره این گروه، در آینده نزدیک موضوعات حائز اهمیتی را درباره اهداف این جریان با مردم در میان خواهد گذاشت.

مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون فوتبال، در نشست روز سه‌شنبه هشتم شهریور خود با ۵۱ رای مهدی تاج را به‌ عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران انتخاب کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.