کد خبر : 17726
تاریخ انتشار : شنبه 4 فروردین 1403 - 12:30

اتحادیه جهانی علمای مسلمان:حمله تروریستی در مسکو با اسلام ارتباطی ندارد+ فیلم

اتحادیه جهانی علمای مسلمان:حمله تروریستی در مسکو با اسلام ارتباطی ندارد+ فیلم
اتحادیه جهانی علمای مسلمان حمله تروریستی در مسکو، پایتخت روسیه را محکوم و اعلام کرد که این حمله ارتباطی با اسلام ندارد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، علی قره‌داغی دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان با انتشار بیانیه‌ای در حساب ایکس خود ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در مسکو، پایتخت روسیه نوشت: این عملیات تروریستی ربطی به اسلام ندارد. با وجود اینکه آنها ادعای نمایندگی اسلام را دارند، اما نماینده جاسوسان اطلاعاتی منطقه و بین المللی هستند تا اسلام.

قره‌داغی با اشاره به اینکه این حمله مصادف با دوره‌ای شد که اسرائیل حملات خود را در غزه تشدید کرده است، تصریح کرد: هدف حمله مسکو نادیده گرفتن جنایات صهیونیست‌ها در غزه و انحراف توجه به غزه بود.

بیانیه داعش در باره حمله به مرگبار در روسیه جعلی است

  مسکو پیشنهاد میانجی‌گری اردوغان در جنگ روسیه و اوکراین را رد کرد

درحالی که ساعاتی پس از این حمله، برخی رسانه های غربی اعلام کردند که گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی شامگاه جمعه به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو را بر عهده گرفته است، اما روسیه بیانیه منتشر شده به نام داعش را جعلی خواند.

خبرگزاری‌های آمریکایی از قبیل رویترز و گاردین با انتشار تصویری از بیانیه منتسب به داعش مدعی شده بودند این گروه در پس پرده حمله خونبار شامگاه جمعه روسیه قرار دارد، اما رسانه روسی راشا تودی ضمن رد این ادعا، این بیانیه را جعلی خواند. راشاتودی مدعی شد داعش مدت‌هاست که از این فرم خبری برای اطلاع رسانی استفاده نمی‌کند.

گفتنی است، در پی حمله افراد مسلح به سالن کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این سالن و پرتاب نارنجک، بیش از ۴۰ نفر کشته و ۱۱۵ نفر که حال ۶۰ نفر از آنها وخیم اعلام شده مجروح شدند.

  شرط روسیه در برجام از سوی کمیسیون مشترک بررسی می‌شود

منابع روسی جمعه شب با انتشار تصاویری گزارش دادند که دستکم سه مرد نقابدار در تالار منطقه کورکاس با سلاح‌های خودکار به سمت جمعیت تیراندازی کردند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط یوسف قرضاوی و عبدالله بن بیه از علمای اهل سنت، محمد واعظ‌زاده خراسانی از علمای اهل تشیع و احمد بن حمد بن سلیمان الخلیلی از علمای اباضیه تشکیل شده است.
رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان سالم سقاف جفری، و دبیر کل این اتحادیه محی الدین القره داغی می‌باشد.

اتحادیه جهانی عُلمای مسلمان، دفاع از قدس و مسجدالاقصی را به عنوان مسئولیتی اعتقادی برای مسلمانان برمی‌شمرد و بی‌تفاوتی نسبت به این مسئله را جنایتی علیه امت اسلام می‌نامد.

  گروه نیابتی «داعش خراسان» چه هدفی را پی حمله مسکو دنبال می‌کند؟

این اتحادیه همچنین دوری جستن جوامع اسلامی از اختلاف نظر و حفظ صلح میان آنها را واجب می‌داند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.