کد خبر : 9646
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 8:30

حمیدرضا صیدمحمدی

فیفا با بستن بازوبندهایی در مقابله با اسلام‌هراسی مخالفت کرد

فیفا با بستن بازوبندهایی در مقابله با اسلام‌هراسی مخالفت کرد
برخی مقامات قطری از برنامه برخی کشورهای مسلمان حاضر در جام جهانی برای استفاده از بازوبندهایی با موضوع مخالفت با اسلام‌هراسی خبر دادند.

 به گزارش کلینی نیوز، برخی از مقامات قطر به دنبال این بوده‌اند تا از بازوبندهایی برای افزایش آگاهی نسبت به تبعیض علیه مسلمانان در جام جهانی قظر استفاده کنند.

 یک مقام ارشد قطری در این زمینه به اسکای نیوز گفته است: قبل از شروع مسابقات، قطر و برخی دیگر از تیم‌های مسلمان در حال بحث‌هایی در مورد امکان استفاده از بازوبندی برای آگاهی بخشی نسبت به حرکت رو به رشد اسلام‌هراسی بوده‌اند اما زمانی که پیشنهاد را با فیفا مطرح می‌کنند، این نهاد با این درخواست مخالف کرده و اجازه بستن چنین بازوبندی را نمی‌دهد.

 

 

فدراسیون جهانی فوتبال – فیفا – در آستانه آغاز جام جهانی قطر به تمامی تیم‌ها حاضر در این مسابقات توصیه کرده که تمرکز خود را فقط روی فوتبال بگذارند و نگذارند مسایل سیاسی و ایدئولوژیک به فوتبال راه پیدا کند.

این نامه که رسانه‌ها محتوای آن را روز جمعه – ۱۳ آبان، چهارم نوامبر – منتشر کردند به امضای جیانی اینتفانتینو، رئیس و فاطمه سمورا، دبیرکل فیفا رسیده و در آن به تیم‌های حاضر در جام جهانی گفته شده: «اجازه ندهید مسایل سیاسی و عقیدتی جاری در جهان به فوتبال سرایت کند. لطفا بگذارید فقط روی فوتبال تمرکز کنیم».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »