کد خبر : 4047
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 - 16:47

توافق «تاریخی» در فوتبال آمریکا؛ ملی‌پوشان مرد و زن حقوق برابر دریافت می‌کنند

توافق «تاریخی» در فوتبال آمریکا؛ ملی‌پوشان مرد و زن حقوق برابر دریافت می‌کنند
یک توافق مهم و تاریخی برای ورزش فوتبال در امریکا؛ توافقی که به واسطه آن بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان و مردان ایالات متحده امریکا به عنوان نخستین کشور در جهان، حقوق برابر دریافت خواهند کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از دویچه وله آلمان، فدراسیون فوتبال امریکا امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای از توافق برای پرداخت دستمزد مساوی به بازیکنان تیم‌های ملی فوتبال زنان و مردان این کشور خبر داد تا به عنوان نخستین کشوری در جهان معرفی شود که شکاف میان دستمزدهای بازیکنان تیم فوتبال زنان و مردان را از بین می‌برد.

[su_note note_color=”#eeeeea” text_color=”#۳۹۳a34″ radius=”۷″]بر اساس این توافق، از این پس پاداش‌های مسابقات جام جهانی که از طریق فیفا به حساب فدراسیون‌ها واریز می‌شود، به صورت مساوی بین تیم‌های فوتبال زنان و مردان امریکا تقسیم خواهد شد.[/su_note]

سیندی پارلا کُن، رئیس فدراسیون فوتبال امریکا در خصوص این امر گفت: «این یک لحظه واقعا تاریخی است. این توافق نه تنها در امریکا باعث تغییر خواهد شد که پتانسیل عوض کردن بازی در دنیا را نیز دارد و ما را به سمت مرحله جدید و فوق‌العاده هیجان‌انگیزی از رشد و همکاری متقابل هدایت می‌کند. ما این ماموریت را تا تبدیل فوتبال به ورزشی برجسته در امریکا ادامه می‌دهیم.»

بر اساس این توافق، از این پس پاداش‌های مسابقات جام جهانی که از طریق فیفا به حساب فدراسیون‌ها واریز می‌شود، به صورت مساوی بین تیم‌های فوتبال زنان و مردان امریکا تقسیم خواهد شد.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که فدراسیون فوتبال ایالات متحده ماه فوریه گذشته از توافقی اولیه با جمعی از ملی‌پوشان زن فوتبال این کشور از جمله مگان راپینو، یکی از ستاره‌های این تیم بر سر دستمزد و پاداش برابر با مردان خبر داده بود.

فدراسیون فوتبال آمریکا در حالی به موجب این توافق اولیه متعهد به پرداخت حقوق برابر میان ملی‌پوشان مرد و زن این کشور شده بود که مگان راپینو و جمعی دیگر از اعضای تیم ملی فوتبال زنان آمریکا از سال ۲۰۱۹ جدالی قانونی و حقوقی را علیه این فدراسیون بر سر نابرابری دستمزد مردان و زنان در پیش گرفته بودند.

Seth Wenig/Copyright 2019 The Associated Press. All rights reserved.
الکس مورگان و مگان راپینو، دو ستاره تیم ملی فوتبال زنان آمریکا

بنا به گزارش فرانس‌پرس، بکی ساوربرون، رئیس اتحادیه بازیکنان تیم ملی زنان ایالات متحده آمریکا نیز از این قرارداد استقبال کرده است.

این مدافع ۳۶ ساله که سابقه ۲۰۲ بازی ملی را در کارنامه دارد در این خصوص تاکید کرد: «دستاوردهای این قرارداد جمعی بازتابی از کار و تلاش بازیکنان تیم ملی در داخل و خارج از زمین است.»

تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده با چهار قهرمانی در جام جهانی و کسب همین تعداد مدال طلا در بازی های المپیک، موفق ترین تیم ملی تاریخ مسابقات فوتبال زنان در جهان محسوب می‌شود.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »