کد خبر : 21165
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 16:43

جزئیات خسارت سنگین ۵۳ میلیون دلاری حمله موشکی ایران به فلسطین اشغالی

جزئیات خسارت سنگین ۵۳ میلیون دلاری حمله موشکی ایران به فلسطین اشغالی
روزنامه عبری یدیعوت آحارنوت خسارت وارده ناشی از حمله موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در اول ماه جاری را قابل توجه خواند و ارزش آن را 53 میلیون دلار اعلام کرد.

به  گزارش کلینی نیوز به نقل از  العربی الجدید، این روزنامه بر اساس داده‌های اخیر مالیات بر املاک رژیم صهیونیستی اعلام کرد خسارت‌های ناشی از این حمله به اموال غیرنظامیان بین ۴۰ تا ۵۳ میلیون دلار متغیر است.

یدیعوت آحارنوت تصریح کرد این بزرگترین خسارت وارده از یک حمله موشکی به تل آویو از آغاز جنگ در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به شمار می‌آید.

این روزنامه عبری زبان افزود خسارت وارده در پی سقوط موشک در نزدیکی مجتمع sea and son در سواحل شمال تل آویو، به تنهایی حدود ۱۳.۵ میلیون دلار برآورد شده است.

بنا بر اعلام روزنامه یدیعوت آحارنوت، در پی حمله موشکی ایران به اراضی اشغالی، خسارت‌های زیادی به رستوران‌ها و مراکز تجاری مجلل از جمله رستوران «تورکی» که تقریباً به طور کامل ویران شده، وارد شده و حدود ۱۵۰ ساختمان لوکس در پی سقوط موشک در نزدیکی همان منطقه خسارت دیده است.

یدیعوت آحارنوت به نقل از منبعی مسئول تصریح کرد اگر موشک به مجتمعی با ۲۵۰ واحد مسکونی برخورد می‌کرد، تلفات زیادی وارد می‌شد.

این رسانه ادامه داد خسارت زیادی به حدود ۱۰ سایت که موشک به آن اصابت کرده، از جمله چندین پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی وارد شده که به استثنای شهروند فلسطینی ساکن غزه که در منطقه اریحا در کرانه باختری در نتیجه برخورد بدنه موشک جان خود را از دست داده، تلفات جانی دیگری در پی نداشته است.

فرد کشته شده سامح العسلی کارگر ۳۷ساله اهل غزه معرفی شد. یدیعوت آحارونوت نوشت که این فرد بر اثر باقیمانده موشک پدافندی اسرائیل کشته شده است.

یدیعوت آحارنوت افزود علاوه بر خسارت بیش از ۲.۶ میلیون دلاری به یک ساختمان، یکی از مراکز اصابت موشک، هود هشارون (شهری در مرکز اراضی اشغالی) بوده که به حدود ۱۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد شده است.

خسارت مستقیم اموال ناشی از شلیک موشک و پهپاد از لبنان و ایران در حال حاضر ۴۰۰میلیون دلار برآورد شده است. این آمار، مشمول خسارات وارده به پایگاه‌ها یا تاسیسات نظامی نیست، بنابراین هیچ اطلاعاتی در مورد ارزش خسارت وارده در این مکان‌های خاص وجود ندارد. این قبیل خسارات توسط ارتش اسرائیل از بودجه وزارت دفاع پرداخته می‌شود.

رژیم صهیونیستی در اول اکتبر جاری اعلام کرد که ایران در حمله‌ای که تهران آن را انتقام ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس، و شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و شهید عباس نیلفروشان،  انجام شده، ۱۸۰ موشک شلیک کرده است.

روز بعد، ارتش رژیم صهیونیستی اقرار کرد که حمله موشکی ایران، به پایگاه‌های هوایی این ارتش خسارت وارد کرده است.

رژیم اشغالگر در ۲۷ سپتامبر طی حمله‌ای هوایی به ضاحیه جنوبی بیروت، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و عباس نیلفروشان را ترور کرد.

این رژیم همچنین در اواخر ژوئیه، هنیه را که برای حضور در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران به تهران سفر کرده بود، در محل اقامتش ترور کرد.

ایران تهدید کرد که چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین‌المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »