کد خبر : 15194
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 8:15

۵ کشور خواستار تحقیق دیوان کیفری بین‌المللی درباره جنایت‌های جنگی در فلسطین شدند

۵ کشور خواستار تحقیق دیوان کیفری بین‌المللی درباره جنایت‌های جنگی در فلسطین شدند
به گفته دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی این درخواست تحقیق از سوی کشورهای آفریقای جنوبی، بنگلادش، بولیوی، جزایر کومور و جیبوتی ارائه شده است

به گزارش کلینی نیوز به نقل از العربیه، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی جمعه ۲۶ آبان، گفت که او درخواستی از ۵ کشور برای انجام تحقیقات درباره اوضاع در سرزمین‌های فلسطینی دریافت کرده است.

به گفته کریم خان این درخواست تحقیق از سوی کشورهای آفریقای جنوبی، بنگلادش، بولیوی، جزایر کومور و جیبوتی ارائه شده است.

هم‌اکنون دادگاه کیفری بین‌المللی عملا در حال انجام تحقیقی مستمر درباره «اوضاع در کشور فلسطین» است که موضوع بررسی جنایت‌های جنگی صورت گرفته از ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ تاکنون را شامل می‌شود.

اسرائیل از ۷ اکتبر گذشته و در پاسخ به حمله غافلگیرانه «حماس»، به‌طور بی‌وقفه با محاصره کامل نوار غزه از جمله قطع برق، سوخت، آب و غذا، ساکنان آن را تحت شدیدترین حملات و بمباران قرار داده و تاکنون با ادامه کشتار غیرنظامیان بیش از ۱۲ هزار نفر اغلب از میان کودکان و زنان را کشته و بیش از ۳۰ هزار غیرنظامی دیگر را زخمی کرده است که بیش از ۷۵ درصد از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

اسرائیل با نقض قوانین جنگ و قانون بین‌المللی انسانی علاوه بر هدف گرفتن زیرساخت‌ها از جمله مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های پناهندگان و مراکز امدادرسانی در این باریکه، همچنین با تهدید ساکنان غزه صدها هزار نفر از آنها را به اجبار از شمال به جنوب نوار غزه کوچانده است.

ستاد اطلاع‌رسانی دولتی در غزه، روز جمعه در گزارشی از کشته شده ۱۲ هزار غیرنظامی فلسطینی از جمله آنها، ۵۰۰۰ کودک در تهاجم اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون خبر داد.

در این گزارش همچنین آمده است که تعداد کشته شدگان از میان کادرهای پزشکی و پرستاران و تیم‌های اورژانس به ۲۰۰ نفر رسیده و تاکنون بیش از ۱۰۰ کارمند شاغل در نهادهای امدادرسان سازمان ملل متحد، ۲۲ نفر از نیروهای دفاع مدنی و ۵۱ خبرنگار کشته شده‌اند.

طبق آمار اعلام شده از سوی منابع رسمی در غزه شمار مفقودان به بیش از ۳۷۵۰ نفر از جمله ۱۸۰۰ کودک رسیده که همچنان در زیر آوارهای مناطق مسکونی تخریب شده بر اثر بمباران در نوار غزه، ناپدید شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.