کد خبر : 12908
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 10:02

۵ پیشنهاد عراق برای جلوگیری از تکرار هتک حرمت قرآن

۵ پیشنهاد عراق برای جلوگیری از تکرار هتک حرمت قرآن
وزیر خارجه عراق از جامعه جهانی خواستار تحمل مسئولیت خود در قبال جرم انگاری اهانت به ادیان شد و 5 پیشنهاد برای جلوگیری از تکرار حادثه قرآن سوزی ارائه کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل ار خبرگزاری رسمی عراق (واع) فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق روز دوشنبه در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی با موضوع اهانت به قرآن سوزی گفت: عراق جهت جلوگیری از تکرار هتک حرمت قرآن کریم ۵ پیشنهاد را به سازمان همکاری اسلامی ارائه می‌کند.

۱- تشکیل کمیته‌ای متشکل از وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با عضویت دبیرکل این سازمان، با هدف تداوم گفتگوها با کشورهای اتحادیه اروپا و سایر سازمان‌های منطقه‌ای برای  دستیابی به راه‌حل‌های توافقی جهت جلوگیری از گسترش و تکرار این اعمال شنیع.

۲- تشدید  تلاش‌ها و اقدامات جهت صدور قطعنامه‌های ‌ بین‌المللی در آینده به گونه‌ای که هر زمان لازم باشد، این اقدامات عدم اهانت به کتب آسمانی یا توهین به ادیان و نمادهای دینی را تضمین نماید.

  انفجار بمب در شمال بغداد به 3 نفرسه کشته برجای گذاشت

۳- تلاش برای مبارزه با پدیده اسلام‌هراسی از طریق چارچوب‌بندی فرهنگی و گفتمان بین‌المللی میانه‌رویی که قطعنامه‌های بین‌المللی و اسناد مربوطه سازمان ملل به آن رسمیت می‌بخشند.

۴-از دبیرکل و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در پایتخت‌هایی که جنایات هتک حرمت قرآن کریم و نمادهای مقدس اسلامی دیگر در آن‌جا  صورت می گیرد، می خواهیم که تلاش‌های  جمعی  بیش‌تری را در سطح پارلمان‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های مدنی  و ارگان‌های دولتی این کشورها جهت بیان مواضع اعضای سازمان همکاری اسلامی، انجام دهند.

۵- از سازمان‌های  جامعه مدنی  اسلامی در کشورهای عضو می خواهیم که با همتایان خود در کشورهایی که  هتک حرمت قرآن کریم و توهین به مقدسات اسلامی  صورت می‌گیرد، همکاری نمایند و یک گروه داوطلب متشکل از کارشناسان حقوق بین‌الملل جهت  تبین جنبه‌های قانونی موضوع و رجوع به دادگاه‌های داخلی و سپس اقامه دعوی در مراجع قضائی بین‌المللی تشکیل دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.