کد خبر : 18112
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 فروردین 1403 - 17:05

۵ عملیات پهپادی و موشکی علیه اهداف آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و اقیانوس هند توسط ارتش یمن

۵ عملیات پهپادی و موشکی علیه اهداف آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و اقیانوس هند توسط ارتش یمن
ارتش یمن اعلام کرد که هدف گیری با موشک های مناسب یک ناو انگلیسی (HOPE ISLAND) و تعدادی ناوچه نظامی آمریکایی به صورت مستقیم مورد اصابت موشک و پهپاد قرار داده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از «المسیره»، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه در بیانیه با اشاره به حمایت صنعا از مردم فلسطین و پاسخ نیروهای یمنی به تجاوزات آمریکا و انگلیس اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن طی ۷۲ ساعت گذشته پنج عملیات نظامی انجام دادند.

براساس بیانیه منتشر شده،  هدف گیری با موشک های مناسب یک ناو انگلیسی (HOPE ISLAND) در دریای سرخ کردند که موشک ها به صور مستقیم به هدف اصابت کرد.

نیروی هوایی نیروهای مسلح یمن همچنین دو عملیات نظامی دیگر را با استفاده از تعدادی پهپاد و هدف قرار دادن تعدادی ناوچه نظامی آمریکایی در دریای سرخ انجام داد و این عملیات نیز با موفقیت به اهداف خود دست یافت.

یحیی سریع هم چنین اعلام کرد: :دو کشتی رژیم صهیونیستی که عازم بنادر فلسطین اشغالی بودند، اولین (MSC GRACE F) در اقیانوس هند و دیگری (MSC GINA) در دریای عرب، با تعدادی موشک بالستیک و بالدار با موفقیت هدف قرار گرفتند.

  آمریکا: صنایع نظامی روسیه را گام به گام نابود خواهیم کرد

حملات نیروهای مسلح یمن،  حمل و نقل دریایی جهانی از طریق کانال سوئز را مختل کرده است و شرکت‌های کشتیرانی را مجبور به تغییر مسیر و سفرهای طولانی‌تر و پرهزینه‌تر در اطراف جنوب آفریقا کرده است.

ارتش یمن  از ماه نوامبر گذشته اعلام کردند که در اعتراض به حملات اسرائیل به غزه و در همبستگی با فلسطینی‌ها، کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را هدف قرار می‌دهند و از آن زمان حملات زیادی را انجام داده‌اند.

آنها می‌گویند تا زمانی که حملاترژیم صهیونیستی به غزه متوقف نشود به اینگونه اقدامات ادامه می‌دهند.

در پی این حملات، آمریکا ائتلافی از چند کشور از جمله  انگلیس برای حفاظت از امنیت و تجارت دریایی تشکیل و مواضع حوثی‌ها را هدف حمله هوایی و موشکی قرار داد.

  خبر کذب رژیم صهیونیستی درباره وقوع یک انفجار در نزدیکی سفارت این کشور در هند

حمله به مقرهای خالی
الجزیره به نقل از یک مقام آمریکایی خبر داده است که حمله دوشنبه‌شب آمریکا و انگلیس به مقرهای خالی بود که پیش‌تر هم هدف قرار گرفته بودند.

این منبع همچنین رصد ماهواره‌ای آمریکا از محل پرتاب موشک‌های یمن را ناموفق خوانده و گفته است: «ماهواره‌های آمریکا و پرنده‌های جاسوسی در رصد محل‌ شلیک موشک‌های دریایی ناموفق بوده‌اند.»

المیادین نیز به نقل از یک منبع نظامی یمنی نوشت: «تمام حملاتی که به یمن صورت گرفته، مواضعی را هدف قرار داده که پیش از این بارها مورد حمله قرار گرفته بودند و هیچ تسلیحاتی در آنجا وجود ندارد.» این اظهارات مقام یمنی در واکنش به بیانیه مشترکی از سوی آمریکا، بریتانیا، بحرین و سایر کشورها است که ضمن برعهده گرفتن حملات به ۳ استان یمن ادعا کردند به طور خاص یک «محل ذخیره‌سازی زیرزمینی» و مواضع مرتبط با قابلیت‌های موشکی و نظارت هوائی ارتش یمن را هدف قرار دادند.

  رئیسی: ایران در دوران بازسازی در کنار سوریه خواهد بود،آمریکا: روابط نزدیک تهران و دمشق نگران کننده است

در اواخر بهمن ماه وزرای خارجه اتحادیه اروپا ماموریت دریایی مشترک را برای محافظت از کشتیرانی در دریای سرخ تصویب کردند. اما این اقدامات تاثیر زیادی بر حملات حوثی‌ها به کشتی‌های «مرتبط با اسرائیل» در دریای سرخ نداشته است.

وزیر خارجه ایران که امروز به عمان سفر کرده، گفته است «اقدام حوثی‌ها علیه اهداف اسرائیل در دریای سرخ از حمایت قاطع ملت یمن نیز برخوردار است.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.