کد خبر : 15445
تاریخ انتشار : جمعه 10 آذر 1402 - 9:32

۱۷ اتوبوس های جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهرری رسید شهر حسن آباد بی نصیب ماند

۱۷ اتوبوس های جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهرری رسید شهر حسن آباد بی نصیب ماند

[ai_quiz id=”۱″] به گزارش کلینی نیوز ، رووز دوشنبه ۶ آذرماه  رضا شنگی در این باره به خبرنگاران گفت: با اضافه شدن۱۷ دستگاه خودروی جدید در حال حاضر۱۲۴ دستگاه اتوبوس در حمل و نقل عمومی این منطقه به شهروندان خدمات رسانی می کند. این مسئول با اشاره به وجود ۴۷ خط بی آر تی فعال

[ai_quiz id=”۱″]

به گزارش کلینی نیوز ، رووز دوشنبه ۶ آذرماه  رضا شنگی در این باره به خبرنگاران گفت: با اضافه شدن۱۷ دستگاه خودروی جدید در حال حاضر۱۲۴ دستگاه اتوبوس در حمل و نقل عمومی این منطقه به شهروندان خدمات رسانی می کند.

این مسئول با اشاره به وجود ۴۷ خط بی آر تی فعال در شهرری، خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال شهروندان هم اکنون پنج دستگاه اتوبوس تک کابین در خطوط بی آر تی شبانه فعال هستند و شهروندان می توانند در طول شب نیز برای تردد در شهر از اتوبوس های تندرو استفاده کنند.

به گفته حسن ایلانلو رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد، قرار بود ۱۰ دستگاه اتوبوس به شهر حسن آباد  داده شود که هنوز به این مسئله هم توجهی نشده است،

اطلاعی در دست نیست که آیا شورای اسلامی شهرحسن آباد اقدام به خرید اتوبوس انجام داده است یا خیر؟

اهانت به شهروندان بخش فشافویه با اهداء اتوبوس های مستعمل  و کار کرده شهرداری تهران

عدم وجود ناوگان کافی، از مهم‌ترین مشکلات شهر حسن آباد بوده که طبق برآوردها هزینه رفت و برگشت یک نفر از حسن آباد به تهران با تاکسی حدود ۹۰ هزار تومان است که برای مردم این منطقه در جنوبی‌ترین نقطه استان تهران، هزینه بالایی می‌باشد.

باتوجه به اینکه شهر حسن آباد فاقد ناوگان حمل‌ونقل عمومی بوده و مردم این منطقه، برای رفت و آمد به شهرری و تهران دچار مشکلات فراوانی بودند.

در پی مطالبه گری مردم این شهر، چهار دستگاه اتوبوس دیزلی بنز ۴۵۷ شرکت واحد اتوبوسرانی تهران مستعمل و کارکرده  به شهرداری حسن آباد تحویل داده شد.

با تمام مانورهای خبری انجام گرفته در خصوص اهدای این چهار دستگاه اتوبوس مستعمل و کار کرده، شیرزاد یعقوبی شهردار حسن آباد در این باره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: با پیگیری های انجام گرفته و رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، ابتدای امسال شهرداری تهران چهار دستگاه اتوبوس چهار دستگاه اتوبوس مستعمل و کار کرده به این نهاد در حسن آباد اهدا کرد.

وی افزود: این اتوبوس ها مشکلات فنی دارند، مستهلک هستند و عمر مفیدشان را کرده اند و از همین رو نیز در مسیر بهره برداری طی یک یا ۲ بار عبور از گردنه های حسن آباد به سمت کهریزک، جوش آورد و از کار افتاد.

یعقوبی با بیان اینکه در عمل نتوانستیم آنگونه که باید از این اتوبوس ها استفاده کنیم، وی یادآورشد: این ناوگان مشکلات بیمه ای نیز دارد و نمی توان از آنها در مسیرهای بین شهری استفاده کرد و جان مسافران را به خطر انداخت.

یعقوبی شهردار حسن آباد در نشست  روز خبرنگار  که پارسال در محل شورای اسلامی شهر حسن آباد برگزارشد، در پاسخ به درباره چهار دستگاه اتوبوس اهدایی  شهرداری تهران به شهرداری  حسن آباد در چه زمانی به کارگیری می شود؟ بیان داشت: این اتوبوس ها دارای نقص فنی بوده که به شهرداری حسن آباد واگدار شده، در حال حاضر بخش خصوصی حتی بصورت رایگان تمایلی به راه اندازی آن ندارد، فقط در مراسم و مناسبت های که نیاز به اتوبوس هست در داخل بخش فشافویه بصورت موقت استفاده می شود.

حمل نقل عمومی  یکی از مطالبات مردم فشافویه است که هنوز به ثمر نشسته  است،براساس قانون شهرداری ها، شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت نمی‌توانند اتوبوسرانی داشته باشند، بخشدار فشافویه در این مطالبه مردم فشافویه تاکنون عکس العملی نشان نداده است.

گفتنی است ، برخی از  مقامات محلی و کشوری شهر ری را بدلیل قرار گرفتن فرمانداری شهرستان ری در این شهر، تابع این  شهرستان می شناسند، این در حالی است که شهر ری تابع شهر ستان ری نیست و توابع شهرستان تهران و منطقه ۲۰ شهرداری تهران  محسوب می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.