کد خبر : 19321
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 تیر 1403 - 15:18

۴۶ هزار حاجی ایرانی در عربستان رای دادند

۴۶ هزار حاجی ایرانی در عربستان رای دادند
با موافقت عربستان، صندوق‌های رأی‌گیری چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در برخی هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی مستقر شد.

به گزارش کلینی نیوز، علی رضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی از روند رای گیری از حجاج ایرانی در شعب اخذ رای در عربستان اظهار رضایت کرد.

سفیر ایران گفت: عربستان سعودی پیشتر با اخذ آرای ایرانیان مقیم در ریاض و جده موافقت کرد و بر همان اساس تدابیر لازمه جهت اخذ آرای ایرانیان مقیم صورت گرفت.

عنایتی ادامه داد: با توجه به حضور حجاج ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره، و در پرتو گستره روابط برادرانه دو کشور، از مقامات این کشور برای شرکت هموطنان ایرانی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درخواست مجوز گردید.

سفیر ایران با اشاره به اینکه موافقت عربستان با خواست جمهوری اسلامی ایران نشانه روشنی از عمق مناسبات دو کشور و حسن اعتماد به یکدیگر است گفت: شرکت حجاج هموطن در انتخاب رئیس جمهور، خاطره شیرینی حج را نزد آنان مضاعف کرد.

عنایتی از روند خدمت رسانی مسئولان کوشا و صادق ایران و عربستان در خدمت به حجاج تشکر و تقدیر نمود و حج را مقوم روابط برادرانه دو کشور دانست.

احمد وحیدی وزیر کشور ایران،هفته گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفته بود:با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از حجاج کشورمان در عربستان حضور دارند اما هنوز عربستان نپذیرفته است که شعبه اخذ رای در این کشور داشتبه باشیم و امیدواریم در مدت باقی مانده رضایت مسوولان این کشور را کسب کنیم.

ایمان شمسایی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت در صفحه شخصی خود با اعلام جزییات آرای ۴۶ هزار حاجی ایرانی در سرزمین وحی، آمار تفکیکی رأی حجاج کشورمان را اعلام کرد.

بر اساس اعلام او، سعید جلیلی با ۲۴۸۸۵ رأی حائز بیش‌ترین آرا، مسعود پزشکیان با ۱۲۷۵۰ رأی، نفر دوم، محمدباقر قالیباف با ۶۱۴۰ رأی، جایگاه سوم و مصطفی پورمحمدی با ۴۳۱ رأی، جایگاه چهارم انتخابات ریاست جمهوری را در میان حجاج ایرانی حاضر در عربستان سعودی به دست آورده است.

بر این اساس، ۱۷۹۶ رأی باطله نیز از حاجیان ایرانی اخذ شده است.یادآوری می‌شود در حالی که عربستان سعودی تا آخرین روز تصمیم‌گیری برای برگزاری انتخابات در این کشور را نداده بود، با پیگیری مسؤولان کشورمان صندوق‌های رأی نه تنها در کنسکولگری بلکه در برخی از هتل‌های حجاج هم مستقر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.