کد خبر : 5066
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 خرداد 1401 - 15:46

۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی ارز و طلا دستگیر شدند

۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی ارز و طلا دستگیر شدند
همزمان با اعلام خبر بازداشت ۳۱ نفر از «سرشاخه‌های» معاملات فردایی ارز و طلا از سوی پلیس امنیت اقتصادی، علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در پایان نشستی با صرافان وعده داد که اتفاق مثبتی در بازار ارز رخ خواهد داد.

به گزارش کلینی نیوزبه نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار بهرامی، جانشین پلیس امنیت اقتصادی ضمن هشدار  به فعالان بازار فردایی طلا و ارز گفت:‌ ۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی دستگیر و تعدادی از عناصر فعال در این بازار نیز شناسایی شدند.

سردار بهرامی خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته شاهد نوسانات بازار ارز و طلا بودیم که بررسی‌ها مشخص کرد عده‌ای سودجو با راه انداختن معاملات غیرقانونی معاملات فردایی اقدام به افزایش صوری ارز می‌کنند.

وی افزود: با همکاری بانک مرکزی، این افراد شناسایی و ۳۱ تن از آنها دستگیر شده‌اند و مابقی نیز در تیررس پلیس قرار دارند.

به گفته وی،  معاملات فردایی طلا و ارز، غیرقانونی و قمارگونه است و  پلیس با فعالان بازار فردایی، به جرم اخلال در نظام اقتصادی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا برخی سودجویان و معامله‌گران ارز با راه انداختن صفحات و کانال‌هایی در فضای مجازی تلاش کرده‌اند تا بازار ارز را ملتهب کنند.

بانک مرکزی ایران در پایان نشست روز یکشنبه با صرافی‌های رسمی به آنها اجازه داد که ارز صادرکنندگان به شکل اسکناس را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز (بدون محدودیت) بفروشند.

آقای مخبر گفت: «افزایش نرخ تورم و ارز و همچنین ناتوانی‌ها در هدایت نقدینگی به سمت تولید و سرمایه‌گذاری در طول سالیان گذشته از جمله مشکلاتی است که دولت با برنامه ریزی مناسب در صدد اتخاذ اقدامات و برنامه‌ریزی های لازم برای حل آن است.»

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.