کد خبر : 14927
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 8:22

۱۴ سرباز پاکستان در حمله مهاجمان مسلح در گوادر کشته شدند

۱۴ سرباز پاکستان در حمله مهاجمان مسلح در گوادر کشته شدند
ارتش آزادی‌بخش بلوچستان، که از مخالفان مسلح دولت پاکستان است، بارها به پروژه‌های اقتصادی در گوادر حمله کرده است.

به گزارش کلینی نیوز، بعدازظهر جمعه ۱۲ آبان (۳ نوامبر)، در حمله مهاجمان مسلح در منطقه پسنی در شهرستان گوادر، ۱۴ سرباز پاکستان کشته شدند. این کاروان نظامی زمانی مورد حمله قرار گرفت که به سمت مرکز شهرستان گوادر در حرکت بود که یکی از مهم‌ترین بندرهای تجاری پاکستان است.

دفتر رسانه‌های ارتش پاکستان در اطلاعیه‌ای که در شبکه ایکس منتشر کرد نوشت که پس از این حمله، عملیات پاک‌سازی منطقه از وجود شورشیان آغاز شد. در این اطلاعیه از هیچ گروهی به‌عنوان عامل حمله نام برده نشده است.

علی‌مراد خان دومکی، وزیر ارشد ایالت بلوچستان، در بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرد و گفت هدف از این حمله بر هم زدن صلح در بلوچستان است. مشخص نیست که هدف حمله به ارتش پاکستان در گوادر ضربه زدن به سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در این بندر است یا خیر، اما پیش از این، ارتش آزادی‌بخش بلوچستان، که از مخالفان مسلح دولت پاکستان است، بارها به پروژه‌های اقتصادی در گوادر حمله کرده است.

گوادر بندری مهم و در حال توسعه است که شرکت‌های بزرگ چینی و سنگاپوری در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

حمله به ارتش پاکستان در گوادر پاکستان در حالی انجام شد که پیش از ظهر جمعه، یک گشت پلیس پاکستان در شهرستان دیره اسماعیل خان در ایالت خیبر پختونخوا آماج حمله شبه‌نظامیان قرار گرفت. در این حمله دست‌کم ۵ سرباز پلیس کشته و بیش از ۲۰ تن مجروح شدند. مسئولیت این حمله را نیز هنوز هیچ گروهی بر عهده نگرفته است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.