کد خبر : 13630
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 10:49

یک دختر جوان افغان در پاکستان خودکشی کرد/بایدن:از کنگره می‌خواهم به افغان‌های اسکان‌داده‌شده اقامت دائم بدهد

یک دختر جوان افغان در پاکستان خودکشی کرد/بایدن:از کنگره می‌خواهم به افغان‌های اسکان‌داده‌شده اقامت دائم بدهد
بستگان یک دختر جوان پناهجوی افغان در اسلام‌آباد درگفت‌وگو با بی‌بی‎‌سی تائید کرده‌اند که او به دلیل «بی‌سرنوشتی، سردرگمی و ناامیدی» اقدام به خودکشی کرده و جان باخته است.

به گزارش کلینی نیوز، نزدیکان مریم سادات گفته‌اند که خانواده او از یک سال پیش برای ادامه ‌کارهای پناهندگی شان از افغانستان به اسلام‌آباد منتقل شده بودند و پرونده مهاجرت آن‌ها مشمول برنامه موسوم به «پی‌۲» آمریکا بوده است که برای اسکان مجدد خانواده‌های آسیب‌پذیر راه‌اندازی شده است.

در حالی که تصاویری از عزاداری خانواده مریم سادات در رسانه‌های پاکستان و رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، نزدیکان این دختر جوان به بی‌بی‌سی گفته‌اند که در ماه‌های اخیر انتظار طولانی و مشکلات اقتصادی به روحیه او آسیب زده بود.

پلیس پاکستان هم در گزارش به رسانه‌ها تایید کرده است که خانم سادات به قصد خودکشی خود را از طبقه پنجم یک ساختمان مسکونی در شهر اسلام‌آباد، پایتخت به پایین پرت کرده است.

این سومین مورد گزارش‌ها از خودکشی پناهجویان جوان افغانستان در اسلام‌آباد پاکستان است که همه به گفته مقامات محلی و خانواده‌هایشان به دلیل یاس و نومیدی به زندگی خود پایان داده‌اند.

دو سال قبل، در پی فروپاشی دولت پیشین در افغانستان، بسیاری از افغان‌هایی که در معرض تهدید گروه طالبان بودند، از سوی آمریکا و کشورهای دیگر به کشورهای سومی منتقل شدند تا پس از اتمام روند ثبت‌نام و مراحل رسمی به آمریکا و یا کشورهای غربی دیگر برای اسکان مجدد انتقال داده شوند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به مناسبت سالگرد خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان در بیانیه‌ای ضمن یادآوری قربانیان طولانی‌ترین جنگ تاریخ این کشور گفته به کنگره پیشنهاد داده است که قانونی را تصویب کند تا به افغان‌های اسکان‌داده شده در آمریکا اقامت دائمی داده شود.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دومین سالگرد خروج کشور از افغانستان، از کنگره خواست تا از طرح قانونی موسوم به «قانون انسجام افغان» که حاوی‌ اعطای جواز اقامت به افغان‌های پناهنده در آمریکا را تصویب کنند.

بایدن طی بیانیه‌ای که دومین سالگرد خروج کشورش از افغانستان بیانیه‌ صادر کرد. او تاکید کرد: پناهندگان افغانستان در آمریکا در روند خروج کمک بزرگی کرده‌اند.

بایدن گفت: من قول دادم همان طور که افغان‌ها در کنار ما ایستادند، ما نیز در کنار آنها باشم. در این زمینه، من از کنگره می‌خواهم که قانون انسجام افغانستانی‌های پناهجو را تصویب کند تا راه را برای اجازه اقامت برای دوستان و همسایگان افغان ما هموار کند.

گفتنی است طرح قانون مذکور حاوی اعطای جواز اقامت به افغان‌های تخلیه شده در روند عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱ ، است.

میراحمد رئوفی، رئیس شورای مهاجران افغان در اسلام‌آباد در مصاحبه با افغانستان اینترنشنال گفت که توجهی به پناهجویان افغان در پاکستان نمی‌شود و هیچ خدمات اساسی از طرف نهادهای بین‌المللی وجود ندارد.

به گفته وی، در چنین وضعیتی، پناهجویان افغان دچار فقر، گرسنگی و بیماری روانی شده‌اند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.