کد خبر : 19923
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مرداد 1403 - 8:24

امیرحسین علمائی کوپائی

یورش پلیس به مرکز اسلامی هامبورگ+فیلم

یورش پلیس به مرکز اسلامی هامبورگ+فیلم
یورش پلیس آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ این مرکز شد که با استقبال سیاستمداران این کشور از احزاب گوناگون روبرو شد. شورای یهودیان آلمان نیز از این اقدام ابراز خشنودی کرد.

به گزارش کلینی نیوز، مرکز اسلامی هامبورگ | Islamisches Zentrum Hamburg e.V. یکی از قدیمی‌ترین مساجد شیعیان در اروپا به دستور اداره فدرال امور داخلی آلمان با یورش نیروی ویژه پلیس تعطیل شد.

این مرکز با پیگیری گروهی از ایرانیان و موافقیت آیت الله العظمی سید حسین بروجردی در سال ۱۳۳۲ تاسیس شده بود اما از سال ۲۰۲۱ آلمان مدعی ارتباط این مرکز با ایران و به ویژه با حزب الله لبنان شده که در آلمان گروه غیرقانونی اعلام شده است!

 امید نوری‌پور، رهبر حزب سبزهای آلمان در این باره گفت: «مرکز اسلامی هامبورگ مدت‌های زیادی لانه جاسوسی رژیم ایران بود. خوب شد که بالاخره بسته شد.»

بیژن جیرسرایی، دبیرکل حزب دموکرات‌های آزاد نیز از بسته شدن مرکز اسلامی هامبورگ ابراز خشنودی کرد و به خبرگزاری آلمان گفت، این مرکز سال‌های متمادی به دستور رهبری جمهوری اسلامی پروپاگاندای ضد دموکراسی و نفرت علیه دگراندیشان را انتشار داده است.

خانواده های نوری پور و جیرسرایی بخاطر «عدم اعتماد به نفس» و ترس از کشته شدن در جنگ عراق علیه ایران در سال ۱۳۶۶ به آلمان فرارکردند.

واکنش  ایران به یورش پلیس به مرکز اسلامی هامبورگ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با “آنالنا بربوک” وزیر امور خارجه آلمان در خصوص اقدام غیرقانونی و مغایر با حقوق بشر پلیس آلمان در بستن مراکز اسلامی در آلمان ازجمله مرکز اسلامی هامبورگ گفتگو کرد.

علی باقری در این تماس ضمن ابراز نارضایتی از اقدام اخیر صورت گرفته و همچنین محکومیت شدید آن، تصریح کرد: تعطیلی مراکز اسلامی در آلمان یک اقدام کاملاً سیاسی و در راستای اسلام‌ستیزی و نیز تأمین منافع رژیم صهیونیستی است و دولت آلمان باید تبعات آن را بپذیرد.

وزیر امور خارجه آلمان، درخصوص تعطیلی اخیر مراکز اسلامی اظهار داشت: طبق قانون، این مراکز می‌توانند حقوق خود را از طریق سازوکارهای قانونی در آلمان دنبال کنند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.