کد خبر : 20848
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1403 - 9:24

یورش نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به دفتر الجزیره در کرانه باختری

یورش نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به دفتر الجزیره در کرانه باختری
شبکه الجزیره قطر در واکنش به تعطیلی دفتر این شبکه از سوی رژیم صهیونیستی در رام الله واقع در کرانه باختری فلسطین اعلامکرد: مقامات اسرائیلی با این اقدامات سرکوبگرانه خود در صدد هستند تا جهانیان را از دیدن وقایع و حقایق در اراضی اشغالی و باریکه غزه باز دارند.

به گزارش کلینی نیوز ، شبکه خبری تلویزیونی الجزیره اعلام کرد، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات بامداد روز یکشنبه ۲۲ سپتامبر (۱ مهر) به دفتر این شبکه در رام‌الله در کرانه باختری حمله و دستور تعطیلی آن را به مدت ۴۵ روز صادر کردند.

به گفته الجزیره گروهی از سربازان رژیم صهیونیستی که نقاب به چهره داشتند و به شدت مسلح بودند، بامداد امروز وارد دفتر الجزیره شدند. یک سرباز تمامی کارکنان الجزیره را فراخواند که تمامی دوربین‌ها را جمع‌آوری کرده، با خود برده و ساختمان دفتر را فورا ترک کنند، بدون آنکه دلیلی برای این اقدام ذکر کنند.

این شبکه خبری تلویزیونی قطر خاطرنشان کرد: با وجود اقدامات اسرائیلی‌ها به منظور ساکت کردن صدای ما، ما متعهد به انتقال حقایق به صورت حرفه‌ای هستیم. ادامه سرکوب مطبوعات آزاد توسط «اسرائیل» با هدف پنهان کردن اقداماتش در باریکه غزه و کرانه باختری اشغالی انجام می‌شود.

حکومت رژیم صهیونیستی در ماه مه سال جاری میلادی یک قانون اضطراری را به کار بسته بود تا دفتر شبکه الجزیره در این کشور را ببندد.

قانونی که به “قانون الجزیره” شهرت دارد، به حکومت رژیم صهیونیستی این امکان را می‌دهد، شبکه‌های تلویزیونی خارجی را در صورتی که “تهدید و خطری برای امنیت این کشور” ارزیابی شوند، تعطیل کند.

چهار ماه پیش نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به دفاتر این شبکه در ناصره و بیت‌المقدس شرقی یورش بردند و آن را تعطیل کردند.

خبرنگاران الجزیره اغلب تنها گزارشگرانی بوده‌اند که نبرد غزه  را از نزدیک گزارش می‌کردند.

کارشناسان سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک با تاکید بر اینکه حمله به خبرنگاران در غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی جنایت جنگی محسوب می‌شود اعلام کردند رژیم صهیونیستی با هدف ساکت کردن مطبوعات و جلوگیری از انتشار اخبار تجاوزات خود، دست به کشتار عمدی خبرنگاران می‌زند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »