کد خبر : 20072
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مرداد 1403 - 10:45

یورش مشترک آمریکا و انگلیس به مواضع یمنی ها

یورش مشترک آمریکا و انگلیس به مواضع یمنی ها
آمریکا و انگلیس حملاتی مشترک علیه 36 موضع در 13 منطقه متعلق به حوثی‌ها در یمن ترتیب دادند.

به گزارش کلینی نیوز، وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل حملات حوثی‌ها در دریای سرخ، طی عملیاتی با انگلیس حملات مشترکی علیه ۳۶ موضع حوثی‌ها در ۱۳ منطقه در یمن ترتیب داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: آمریکا و انگلیس، طی حملات هوایی در مجموع ۳۶ موضع حوثی‌ها در ۱۳ منطقه مختلف یمن را هدف قرار دادند.

در این بیانیه اعلام شد که آمریکا و انگلیس در این حملات انبارهای سلاح، سامانه‌های موشکی و سکوهای پرتابگر، سامانه و رادارهای متعلق به حوثی ها را هدف قرار داده‌اند.

ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به سنتکام نیز در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که ۶ موشک ضد کشتی متعلق به حوثی‌ها که در حال آمادگی برای شلیک از یمن به سمت دریای سرخ بود را منهدم کردند.

 ارتش یمن  در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

ارتش یمن تاکنون هفت فروند پهپاد ام کیو-۹ آمریکا راسرنگون کردند. این پهپاد ها یکی از پیشرفته‌ترین پهپادهای جهان، و دارای قابلیت شناسایی و تهاجمی بالایی است.

سرنگونی پهپاد MQ-9 یک دستاورد بزرگ استراتژیک و نظامی است که به فناوری‌های پیشرفته دفاع هوایی و جنگ الکترونیکی نیاز دارد و به معنای توانایی مقابله و خنثی کردن فناوری‌های پیشرفته مورد استفاده نیروهای آمریکایی و متحدان آنها است.

نیروهای مسلح یمن، سرنگونی آن را با موشک‌های زمین به هوا اعلام کردند.

بنابراین، سرنگونی پهپاد MQ-9 دارای اهداف استراتژیکی است که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

تاثیر بر ماموریت‌های نظامی: منجر به اختلال در قابلیت‌های شناسایی و تهاجمی نیروهای متکی به این هواپیماها می‌شود.

بهره‌مندی از لاشه پهپاد: طرفی که آن را ساقط کرده می‌تواند از لاشه آن، به فناوری پیشرفته‌ آن جهت توسعه سامانه‌های پدافند هوایی دست یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.