کد خبر : 20168
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 - 13:50

یورش شهرک نشینان افراطی به سرگردگی بن گویر وزیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی خشم مسلمانان را برانگیخت

یورش شهرک نشینان افراطی به سرگردگی بن گویر وزیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی خشم مسلمانان را برانگیخت
دفتر ایتامار بن گویر درباره ورود غیرقانونی امروز وی به مسجد الاقصی ادعا کرد: سیاست بن گویر آزادی عبادت برای یهودیان در هر مکانی از جمله مسجد الاقصی است. مسجد الاقصی یک منطقه حاکمیتی در پایتخت اسرائیل است.

به گزارش کلینی نیوز، اوقاف اسلامی در قدس اعلام کرد بیش از ۲۰۰۰ شهرک نشین از صبح امروز (سه‌شنبه) به صورت غیرقانونی وارد مسجد الاقصی شدند.

این اقدام در سالروز تخریب معبد کذایی یهودیان انجام شد.

در این راستا «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی به تلویزیون العربی گفت: یورش‌ها با اعیاد یهودیان برای تحمیل واقعیت جدیدی بر مسجد الاقصی تکرار می‌شود.

این یورش‌ها خطوط قرمز را با برافراشتن پرچم‌ها و ادای آداب دینی یهود زیرپا گذاشته است.

وی گفت: یورش‌های شهرک نشینان همراه با محدودیت‌هایی علیه نماز خواندن مسلمانان صورت می‌گیرد.

جنبش مقومت اسلامی فلسطین حماس نیز اعلام کرد: ورود غیرقانونی بن گویر به محوطه مسجد الاقصی افزودن بر اقدامات تجاوزکارانه علیه ملت ما و مقدسات آن و جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان است. تکرار یورش‌های شهرک نشینان به مسجد الاقصی در یهودی‌سازی آن یا تحمیل یک واقعیت جدید بر آن یا از بین بردن هویت عربی آن موفق نخواهد بود. برخورد کابینه تندرو صهیونیست‌ها و اعضای جنایتکار آن یک اقدام جدی از سوی جامعه جهانی برای مجازات این رژیم را می‌طلبد.

وزارت خارجه مصر نیز تأکید کرد: جامعه بین‌المللی باید نقش فعالی در مقابله با اقدامات تجاوزکارانه‌ای داشته باشد که هدف آن جریحه‌دار کردن احساسات و ناکام گذاشتن تلاش‌ها برای آتش‌بس در غزه است. مصر به تلاش برای حل عادلانه و دائم مساله فلسطین از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی پایبند است.

وزارت خارجه اردن نیز اعلام کرد: یورش‌ها به مسجد الاقصی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و وضعیت تاریخی قدس و مقدسات آن است.

سازمان همکاری اسلامی نیز این رخداد را «به شدت محکوم کرد» و گفت که اقدام این وزیر اسرائیلی «احساسات مسلمانان در سراسر جهان را برانگیخته است».

ترکیه به عنوان جدیدترین کشور اسلامی یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را با شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه ترکیه که از سوی خبرگزاری آناتولی منتشر شده، آمده است: اقدام اخیر صهیونیست‌ها با یورش به مسجد الاقصی، یکی از اماکن مقدس مسلمانان که با همراهی ۲ وزیر افراطی اسرائیلی همراه بوده است اقدام تحریک آمیز دیگری است که می‌تواند باعث تشدید تنش‌ها در منطقه شود.

پیش از این کشور‌های مصر، اردن، عربستان و قطر یورش به مسجد الاقصی را محکوم کرده بودند.

بر اساس توافق اسلو، اردن مسئول اماکن مقدس در بیت المقدس شرقی محسوب می‌شود که صهیونیست‌ها حق ورود به این اماکن را ندارند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه نیز اعلام کردند «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بار دیگر برای ناکام گذاشتن معامله تبادل اسرا تلاش می‌کند. وی با اقدامات و حرف‌هایش زندگی اسرا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

این در حالی است که دفتر ایتامار بن گویر درباره ورود غیرقانونی امروز وی به مسجد الاقصی ادعا کرد: سیاست بن گویر آزادی عبادت برای یهودیان در هر مکانی از جمله مسجد الاقصی است. مسجد الاقصی یک منطقه حاکمیتی در پایتخت اسرائیل است.

بن گویر  با انتشار ویدیویی در شبکه اجتماعی ایکس که خود در داخل محوطه الاقصی آن را تهیه کرده بود مخالفتش را را با هر گونه آتش‌بس در غزه اعلام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.