کد خبر : 16491
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 8:37

یورش آمریکا به مواضع گروه مقاومت کتائب سیدالشهداء(ع) عراق و واکنش پارلمان عراق

یورش آمریکا به مواضع گروه مقاومت کتائب سیدالشهداء(ع) عراق و واکنش پارلمان عراق
در پاسخ به حملات هوایی آمریکا که سه‌شنبه 3 بهمن، دو پایگاه گردان‌های کتائب سیدالشهدا(ع) عراق را در بابل و الانبار هدف قرار داد، کتائب تهدید کردند که طرح عملیاتی جدیدی را اجرا خواهند کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از «الجزیره» سازمان تروریستی آمریکا موسوم به سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در پاسخ به حملات گروه مقاومت کتائب سیدالشهداء(ع) عراق، از جمله حمله این گروه به پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق در ۲۰ ژانویه، نیروهای تحت فرماندهی سنتکام بامداد چهارشنبه ۲۴ ژانویه ساعت ۱۲:۱۵ بامداد (به وقت عراق)، حملات هوایی علیه سه تاسیسات مورد استفاده گروه کتائب حزب الله تحت حمایت ایران و سایر گروه‌های وابسته به ایران در عراق انجام دادند.»

ستاد فرماندهی مرکزی امریکا اضافه کرد: «در این حملات مقر کتائب حزب‌الله، انبارها، تاسیسات و سایت‌های آموزشی برای قابلیت‌های موشک، موشک و پهپادهای انتحاری هدف قرار گرفتند.»

خبرگزاری فرانسه نیز روز شنبه به نقل از یک مقام پلیس عراق گزارش داد بیش از «۱۵ راکت» به سمت پایگاه  آمریکا در عین الاسد شلیک شد که پدافند هوایی ۱۳ راکت را رهگیری و منهدم کرد، اما دو راکت به پایگاه هوایی الاسد اصابت کردند.

این گروه ها از زمان آغاز جنگ غزه، دست‌کم ۵۸ بار در عراق و ۸۳ بار در سوریه به پایگاه‌ها و مواضع امریکا و متحدانش حملات موشکی و پهپادی کرده‌اند.

واکنش پارلمان عراق

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) پارلمان عراق در بیانیه خود حمله امریکا به پایگاه های امنیتی در بابل و الانبار، تداوم نقض آشکار حاکمیت عراق و عدم احترام به منشورها و توافق‌نامه های بین المللی و دوجانبه با امریکا را به شدت محکوم کرد.

پارلمان عراق در بیانیه خود از دولت خواست تا تصمیم پارلمان در راستای خروج کامل نیروهای خارجی از کشور که حضور آن ها موجب تهدید ثبات و امنیت عراق و مردم آن ها شده است را در اسرع وقت اجرا کنند.

این بیانیه خاطرنشان کرد که سهل انگاری در اجرای این تصمیم مخالفت آشکار با قوانین و مغایر با خواسته های مردمی است.

ابوعلاء الولایی، دبیرکل گروه مقاومت کتائب سیدالشهداء(ع) عراق، چهارشنبه ۴ بهمن در توییتی در پلتفرم «ایکس»، از آغاز مرحله دوم این حملات خبر داد و «مقاومت اسلامی در عراق» را به تشدید حملات خود در دریای مدیترانه ترغیب کرد.

الولایی همچنین مدعی شد که این مرحله، «محاصره ناوبری دریایی اسرائیل و از کار انداختن بنادر آن» را شامل خواهد شد.

وی همچنین افزود: «عملیات ما تا رفع محاصره ناعادلانه غزه و توقف کشتارهای هولناک صهیونیست‌ها علیه مردم آن ادامه خواهد داشت».

ز ابتدای آغاز جنگ میان اسرائیل و جنبش حماس در غزه، نیروهای ارتش آمریکا در عراق و سوریه هدف نزدیک به ۱۳۰ حمله ترکیبی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای انفجاری قرار گرفته‌اند.

آمریکا  ۹۰۰ سرباز در سوریه و ۲۵۰۰ سرباز در خاک عراق مستقر کرده است.

ایران، ستاد فرماندهی مرکزی امریکا موسوم به سنتکام را یک سازمان تروریستی می شناسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.