کد خبر : 8452
تاریخ انتشار : جمعه 15 مهر 1401 - 11:38

یوتل‌ست از ایران خواست پارازیت روی دو ماهواره‌ این شرکت را متوقف کند

یوتل‌ست از ایران خواست پارازیت روی دو ماهواره‌ این شرکت را متوقف کند
شرکت خدمات ماهواره‌ای «یوتل‌ست» روز پنج‌شنبه اعلام کرد که از روز ۲۶ سپتامبر ایران بر روی دو ماهواره این شرکت پارازیت می‌فرستد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از بی بی سی، این شرکت فرانسوی در بیانیه‌ای گفته است از مقام‌های جمهوری اسلامی در ایران درخواست کرده که از ارسال پارازیت خودداری کنند.

در بیانیه این شرکت آمده است: «پارازیت در پخش چندین برنامه رادیویی و تلویزیونی فارسی زبان که از خارج ایران برنامه پخش می‌کنند، اخلال ایجاد می‌کند.»

همزمان در پی پارازیت بر تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی روی ماهواره هات‌برد تی‌پی۸۱، یوتل‌ست پخش برنامه‌های این شبکه را به فرستنده دیگری – تی‌پی ۸ – اضافه کرده است.

یوتل‌ست می‌گوید علاوه بر شبکه‌های فارسی‌زبان، چندین شبکه غیرفارسی‌زبان نیز به دلیل پارازیت ایران با مشکل روبرو می‌شوند.

روز سه‌شنبه هفته جاری، شبکه فارسی‌زبان «ایران اینترنشنال» که از لندن و واشنگتن برنامه‌هایش را پخش می‌کند، گفت که حکومت ایران بر روی برنامه‌هایش پارازیت ارسال کرده است.

در بیانیه‌ای که از سوی این شبکه منتشر شده، آمده است که این رسانه «از طریق مراجع بین‌المللی» در حال پیگیری مساله است.

در آبان ماه پارسال پارسفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در دیدار با مسوولین شرکت یوتل ستپیرو نسبت به توقف پخش شبکه های ماهواره ای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از ماهواره “یوتل ست” اعتراض کرده بود.

وی اظهار کرد: محروم ساختن میلیون ها نفر بیننده و شنونده برنامه های رادیویی و تلویزیونی شبکه های مختلف جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان نقض آشکار حقوق بشر و معاهدات بین المللی است که بر آزادی بیان و آزادی دسترسی عموم به اخبار و اطلاعات تاکید دارند.
وی همچنین قطع شبکه های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت یوتل ست را نقض صریح معاهدات مربوط به استفاده یکسان و برابر همه کشورها از فضای ماورای جو دانست و بر ضرورت بازنگری در این تصمیم تاکید کرد.
مدیرکل و رییس هیات مدیره یوتل ست در پاسخ توضیحاتی درباره دلایل اتخاذ تصمیم خود که متکی بر تفسیر آن ها از مصوبات و مجازات های اتحادیه اروپایی به ویژه مجازات های مورخ مارس ۲۰۱۲ بر علیه جمهوری اسلامی ایران و همچنین دستور شورای عالی سمعی و بصری فرانسه بوده است ارائه داد.

در خردادماه امسال، شرکت خدمات ماهواره‌ای فرانسوی یوتل‌ست  با ارسال پارازیت بر روی سیگنال‌های شبکه خبری انگلیسی زبان ایران (پرس تی‌وی) و در اقدامی متناقض با ادعای آزادی بیان خود، حملات علیه این شبکه را افزایش داد.به گزارش پرس ‌تی‌وی، این اولین باری نیست که رسانه‌های ایران مورد حملات کشورهای غربی قرار می‌گیرند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.