کد خبر : 14978
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 - 13:49

گوترش: غزه در حال تبدیل شدن به گورستان کودکان است

گوترش: غزه در حال تبدیل شدن به گورستان کودکان است
سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری شد| گوترش: غزه «گورستان کودکان» شده است؛ الی کوهن: شرم بر تو

به گزارش کلینی نیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز دوشنبه گفت که غزه در حال تبدیل شدن به «گورستان کودکان» است. مقامات بهداشتی فلسطینی گفته‌اند که تلفات حملات اسرائیل از ۱۰ هزار نفر نیز فراتر رفته است.

 دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید در۳۰ روز گذشته آمار امدادگران کشته شده این نهاد بین‌المللی در غزه، بیشتر از هر زمان مشابه دیگری در طول تاریخ این سازمان بوده است و گفت «غزه در حال تبدیل شدن به گورستان کودکان» است.

رژیم صهیونیستی اسرائیل و حماس هر دو در برابر فشارهای بین‌المللی برای آتش‌بس مقاومت کرده‌اند.

اسرائیل خواستار آزادی اسرای خود است که حماس در حمله هفتم اکتبر به اسارت گرفته‌ است. حماس از آزادی آن‌ها به شرط آتش بس و سپس آزادی اسیران رژیم صهیونیستی  موافقت کرده است اما رژیم صهیونیستی با این شرط مخالفت کرده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: «درگیری غزه شاهد عملیات زمینی ارتش اسرائیل و بمباران‌های مداوم بوده است که پیامدهای بسیاری را بر غیرنظامیان، بیمارستان‌ها، اردوگاه‌های پناهندگان و تاسیسات سازمان ملل به دنبال آورده است.»

نماینده چین در سازمان ملل بامداد سه‌شنبه گفت: «غزه در پی بمباران مداوم اسرائیل به قبرستان کودکان تبدیل شده است».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی طی سخنرانی در شورای امنیت توضیح داد: «ما خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه هستیم زیرا نیاز فوری به این امر وجود دارد».

این دیپلمات چینی اضافه کرد: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا اقداماتی را برای توقف خصومت‌ها انجام دهند تا از محافظت از غیرنظامیان اطمینان حاصل شود».

پیش از این نیز وزارت خارجه چین طی بیانیه‌ای درباره ریاست دوره‌ای پکن بر شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت که تمام تلاش خود را برای بازگرداندن صلح در فلسطین به کار خواهد گرفت.

دولت پکن روز دوشنبه تاکید کرد: «موضع ما در قبال مسئله فلسطین، که همانا تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی است، قاطع و روشن است»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.