کد خبر : 19997
تاریخ انتشار : جمعه 12 مرداد 1403 - 8:51

گمانه زنی های منتشر شده از حادثه ترور شهید هنیه در تهران

گمانه زنی های منتشر شده از حادثه ترور شهید هنیه در تهران
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز: شهید اسماعیل هنیه توسط یک بمب جاسازی‌شده در محل اقامت او در تهران، ترور شده است.

به گزارش کلینی نیوز، شهید هنیه از جمله شخصیت‌های برجسته حدود ۱۱۰ هیئت خارجی دعوت شده توسط «مجلس  شورای اسلامی» برای شرکت در «آیین تحلیف چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران» بودند که طی سالیان اخیر به ویژه پس از عملیات تاریخی «طوفان الاقصی» سفرهای متعددی به کشورمان داشتند.

جنبش  مقاومت اسلامی  فلسطین حماس بامداد روز چهارشنبه خبر شهادت اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی این سازمان را تأیید و در اطلاعیه خود در این مورد اعلام کرد، ترور شهید هنیه در پی “حمله‌ای هدفمند” از سوی “رژیم صهیونیستی” به محل اقامتش در تهران به شهادت رشید. یک محافظ شهید هنیه نیز در این حمله به شهادت رسید.

اخبار ضد و نقیص از چگونگی ترور شهید هنیه توسط رژیم صهیونیستی

یک منبع ایرانی که نام او ذکر نشده، به شبکه المیادین گفته است، ترور شهید هنیه در تهران از طریق “شلیک موشک از کشوری به کشور دیگر” بوده است. به گفته این منبع “اصابت موشک به محل اقامت هنیه و محافظش از داخل ایران انجام نشده است”.

العربیه مدعی شد که ترور هنیه با شلیک  مستقیم موشک در تهران و در حدود ساعت ۲ بامداد به وقت تهران رقم خورده است.اسکای نیوز می‌گوید که اسماعیل هنیه با استفاده از موشک هدایت شونده ترور شده است.

طبق اعلام برخی منابع غیررسمی داخلی، اسماعیل هنیه در نزدیکی کاخ سعدآباد و با حمله پهپادی  رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

خلیل الحیه عضو ارشد حماس درباره شیوه ترور رئیس دفتر سیاسی حماس گفت شاهدانی که با اسماعیل هنیه بودند، تأیید کرده‌اند که یک موشک به اتاقی که او در آن بود اصابت کرده است. مکان حادثه به واسطه انفجار موشک تخریب شده و برخی از شیشه‌ها، پنجره‌ها، درها و دیوارها آسیب دیدند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز پنج‌شنبه به نقل از ۷ هفت مقام خاورمیانه‌ای از جمله دو ایرانی، و یک مقام آمریکایی گزارش داد که اسماعیل هنیه، روز چهارشنبه توسط یک بمب جاسازی‌شده در محل اقامت او در تهران، ترور شده است.

پنج تن از این مقامات مطلع در خاورمیانه‌ به این روزنامه آمریکایی گزارش دادند که این بمب تقریبا ۲ ماه پیش در ساختمان این مهمانخانه مخفی شده بود، ساختمانی که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اداره و محافظت می‌شود و بخشی از محوطه بزرگتری به نام نشاط در شمال تهران است.

این پنج مقام گفتند پس از تایید شدن این موضوع که اسماعیل هنیه در اتاقش در این مهمانخانه حضور دارد، بمب از راه دور فعال شده و منفجر گردید. آنها افزودند که این بمب یک دستگاه با فناوری بالا بوده که از هوش مصنوعی استفاده می‌کرده است.

رژیم صهیونیستی  علناً مسئولیت این قتل را اعتراف نکرده است، اما نیویورک تایمز به نقل از این پنج مقام خاورمیانه‌ای نوشت که مقامات اطلاعاتی اسرائیل به ایالات متحده و سایر دولت‌های غربی در مورد جزئیات عملیات بلافاصله پس از آن اطلاع دادند.

نیویورک تایمز می‌نویسد که نحوه نگهداری بمب در این مهمانخانه هنوز مشخص نیست. مقامات خاورمیانه‌ای به این روزنامه گفتند که برنامه‌ریزی برای این ترور ماه‌ها به طول انجامید و مستلزم نظارت گسترده بر آن محوطه است.

پایگاه خبری اکسیوس نیز به نقل از دو منبع دیگر، این گزارش نیویورک تایمز را تأیید کرده و نوشته است که موساد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، اسماعیل هنیه را در اقامتگاهش در تهران به وسیله انفجار بمب کنترل از راه دور و با استفاده از هوش مصنوعی کشته است.

به گفته مقامات خاورمیانه، آقای هنیه که دفتر سیاسی حماس در قطر را رهبری می کرد، در سفر به تهران چندین بار در این مهمانخانه اقامت داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.