کد خبر : 16786
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 - 8:25

گفت وگوی بن سلمان با وزیر خارجه آمریکا درباره تحولات غزه

گفت وگوی بن سلمان با وزیر خارجه آمریکا درباره تحولات غزه
منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند، ولیعهد عربستان سعودی در ریاض با وزیر خارجه آمریکا دیدار و درباره آخرین تحولات غزه گفت وگو کرده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه ها، در این دیدار محمد بن سلمان و بلینکن روابط دوجانبه سعودی و آمریکا و افق‌های همکاری مشترک علاوه بر تحولات اوضاع منطقه‌ای و تلاش‌های صورت گرفته در راستای تحقق امنیت و ثبات مورد بررسی قرار گرفت.

از طرفی بلینکن گفت که در گفت‌وگو با ولی‌عهد سعودی تلاش‌های انجام شده برای افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه فوری و تضمین رساندن آن به نیازمندان در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده است.
بلینکن تاکید کرد که ایالات متحده به پیشبرد تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه ادامه خواهد داد.

این در حالی است که  آمریکا با همراهی استرالیا، کانادا، فنلاند، آلمان، ایتالیا، هلند، بریتانیا  کمک مالی به  کمیسر آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا)،انروا  را به حالت تعلیق درآوردند.

اتحادیه اروپا، فرانسه،و جمهوری ایرلند حمایت خود از تحقیق درباره اتهامات مربوطه به اونروا را اعلام کردند، اما با این حال گفته‌اند که تامین مالی برای فعالیت این آژانس در غزه را متوقف نخواهد کرد.

به گزارش «الجزیره» پیش از این رژیم صهیونیستی شماری از کارکنان «اونروا» را به همکاری در عملیات طوفان الاقصی متهم کرده بود.

آقای لازارینی کمیسر اونروا گفته که تحقیقات دفتر خدمات نظارت داخلی سازمان ملل در مورد «ادعاهای شنیع، در نهایت منجر به روشن شدن حقایق می‌شود».

مارک رگو، از مشاوران نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه به بی‌بی‌سی گفته بود که حملات هفتم اکتبر حماس «افرادی را درگیر کرده که از اونروا حقوق دریافت می‌کردند.»

او همچنین گفته بود اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد معلمان شاغل در مدارس «اونروا» حملات هفتم اکتبر را «علنا» جشن گرفته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.