کد خبر : 20171
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 - 9:54

گزارشگر سازمان ملل در فلسطین رژیم صهیونیستی را به «نسل‌کشی» متهم کرد

گزارشگر سازمان ملل در فلسطین رژیم صهیونیستی را به «نسل‌کشی» متهم کرد
فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در سرزمین‌های فلسطینی، اسرائیل را به ارتکاب «نسل‌کشی» علیه فلسطینی‌ها متهم کرد.

به گزارش کلینی نیوز،  این اتهام پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در مرکز غزه که محل اسکان آوارگان فلسطینی بود و منجر به کشته شدن ۱۰۰ نفر از غیرنظامیان، از جمله زنان و کودکان شد، مطرح شد.

آلبانیز در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «اسرائیل در مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های آوارگان، یکی پس از دیگری، دست به نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها زده است». او پیش‌تر نیز در ماه مارس اعلام کرده بود که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه از ۷ اکتبر به بعد، مصداق «نسل‌کشی» است و از تمام کشورها خواسته بود که تحریم‌های اقتصادی و تسلیحاتی علیه رژیم صهیونیستی اعمال کنند.

آلبانیز در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، با ارائه گزارشی با عنوان «آناتومی یک نسل‌کشی» تأکید کرد که بیش از ۳۰ هزار فلسطینی تاکنون در این حملات کشته شده‌اند.

او از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا به تعهدات خود عمل کرده و تحریم‌های لازم را برای جلوگیری از تکرار این جنایات علیه رژیم صهیونیستی اعمال کنند.

فرانچسکا آلبانیزه در سال ۲۰۲۲ از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطینی معرفی شد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت سرزمین‌های فلسطینی می‌گوید که از همان ابتدای دوره فعالیتش هدف هجمه قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که فرانچسکا آلبانیزه به دلیل موضع‌گیری‌اش در مورد حمله روز هفت اکتبر حماس دیگر اجازه ورود به این کشور را ندارد. فرانچسکا آلبانیزه گفته بود که حمله روز هفت اکتبر حماس «یهودستیزانه» نبود.

گزارشگر ویژه سازمان ملل افزود که حمله روز هفت اکتبر حماس به اسرائیل را محکوم می‌کند اما هیچ چیز توجیه‌کننده واکنش این کشور نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.