کد خبر : 8826
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 آبان 1401 - 20:28

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به «پرسنل پزشکی طالبان» در هرات را به عهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به «پرسنل پزشکی طالبان» در هرات را به عهده گرفت
وزارت دفاع طالبان حمله به یک مینی بوس حامل پرسنل پزشکی (قول اردوی ۲۰۷ الفاروق) در هرات را تایید کرده و گفته است که ۵ نفر از پرسنل پزشکی در این رویداد کشته شده‌اند.

به گزارش کلینی نیوز، وزارت دفاع طالبان با انتشار اعلامیه‌‌ای گفته است که این پنج نفر در اثر گلوله‌باران افراد مسلح ناشناس کشته شده‌اند.

گروه موسوم به دولت اسلامی «داعش» مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.

برخی منابع شمار قربانیان این حمله را که صبح امروز در منطقه «پل خیمه‌دوزان» شهر هرات صورت گرفته، به مراتب بیشتر می‌گویند. عنایت الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان گفته است که در این حمله در هرات، چندین کارمند این واحد نظامی پزشکی مجروح شده‌اند. برخی منابع محلی اما گفتند که شمار کشته‌شده‌گان این حمله حد اقل ده نفر و زخمی‌های این رویداد بیش از هجده نفر دیگر بوده‌اند.

همزمان گزارش شده است که بامداد امروز گروه دیگری از افراد مسلح ناشناس بر یک پاسگاه طالبان در منطقه «جوی انجیل»، از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر هرات، حمله کرده‌اند.

منابع محلی به رسانه‌های محلی گفته‌اند که در نتیجه این حمله، شش تن از نیروهای طالبان کشته و تعداد بیشتری از آن‌ها زخمی شده‌اند.

طالبان در مورد این حمله دومی تاکنون چیزی نگفته است.

پیش از این نیز گروه داعش سه بار بر کارمندان (قول اردوی ۲۰۷ الفاروق) در هرات حمله کرده‌ است که تلفات انسانی در میان طالبان را در پی داشته است.

سازمان ملل می‌گوید در ماه‌های اخیر شمار حملات این چنینی در افغانستان افزایش داشته است. به قول مقامات سازمان ملل متحد،منیت در افغانستان رو به وخامت است.

ماه گذشته مجیب‌الرحمن انصاری، خطیب مسجد گازرگاه هرات در میان ۱۸ نفری بود که در پی یک حمله انتحاری در بیرون این مسجد در شهر هرات، کشته شدند. وی از روحانیون طرفدار طالبان درولایت هرات بود. ماه پیش حمله دیگری در کابل پایتخت منجر به کشته شدن شیخ رحیم الله حقانی رهبر مذهبی برجسته طرفدار طالبان شد.

چند روز بعد از آن ۲۱ نفر در یک انفجار در یک مسجد در کابل کشته شدند. در حالیکه گروه طالبان در ولایت‌های بدخشان، پنجشیر، بغلان، تخار و نورستان درگیر عملیات‌های نظامی‌است، گروه داعش اهداف و افراد طالبان را همواره در شهر‌ها مورد حملات انتحاری و انفجاری قرار می‌دهد.

هر دو گروه طالبان و داعش، اسلامگرایان سنی مذهب هستند ولی خود را رقیب سرسخت یکدیگر می‌دانند. از زمانیکه طالبان قدرت را دوباره در افغانستان تصرف کرده‌اند، گروه داعش مرتباً با استفاده از خشونت، حکومت آن‌ها را به چالش کشیده است. ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان نیز در گزارش ماموریت ۱۲ روزه خود به مجمع عمومی این سازمان،وضعیت در افغانستان را «به شدت نگران‌کننده» توصیف کرد. ه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.