کد خبر : 16030
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 دی 1402 - 8:10

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری۱۳ دی کرمان را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری۱۳ دی کرمان را برعهده گرفت
خبرگزاری«ایرنا» به نقل از یک منبع آگاه عامل اولین انفجار کرمان را «انتحاری» اعلام کرد

به گزارش کلینی نیوز، خبرگزاری «ایرنا» گروه داعش با انتشار بیانیه‌ای حمله کرمان را برعهده گرفت و اعلام کرد این عملیات توسط دو عضو این گروه «عمر الموحد» و «سیف الله مجاهد» با کمربندهای انفجاری صورت گرفت.

خبرگزاری «ایرنا» همچنان به نقل از یک منبع آگاه عامل اولین انفجار کرمان را «انتحاری» اعلام کرد.

این منبع آگاه عصر پنج‌شنبه ۱۴ دی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی ایران گفت:«بررسی صحنه انفجار گلزار شهدای کرمان در ساعات اولیه، حکایت از عملیات بمب‌گذاری با بسته‌های انفجاری داشت اما بررسی شواهد و قرائن از جمله فیلم دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که قطعا انفجار اول در نتیجه اقدام عامل انتحاری بوده است».

به گفته این منبع مطلع:«نحوه انفجار دوم نیز در دست بررسی است که به احتمال زیاد این عملیات نیز انتحاری بوده است».

این منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی ایران اظهار داشت: «عامل انتحاری در حادثه اول، یک مرد بود که در نتیجه انفجار کاملا تکه تکه شده و کار شناسایی عامل انتحار در دست بررسی است».

او در بیان جزئیات بیشتری از صحنه وقوع انفجارهای کرمان، افزود:«محل انفجارها به ترتیب در فاصله ۱.۵ کیلومتری و۲.۷ کیلومتری قبر شهید قاسم سلیمانی بوده که علت انفجار در این اماکن عدم امکان عبور از گیت‌های بازرسی در آن محدوده بوده است».

وقوع دو انفجار در فاصله زمانی کوتاه در بعداز ظهر چهارشنبه ۱۳ دی در مراسم سالروز به ترور شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و در نزدیکی قبر او در شهر کرمان به کشته و زخمی شدن تعدادی زیادی از شهروندان ایرانی منجر شد.

تروریستهای داعش مدعی شده است که «عمر الموحد» و «سیف الله المجاهد» دو عامل انتحاری بودند که با انفجار کمربندهای انفجاری در میان مردم، باعث شهادت آنان شدند.

این بیانیه هم به نقل از گروه تروریستی داعش درباره این جنایت منتشر شده است:

14021014000858 Test NewPhotoFree
بیانیه منتسب به داعش

دو انفجار تروریستی بعدازظهر چهارشنبه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان ۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح برجای گذاشت که محکومیت کشورها و گروه‌های مختلف را در پی داشته است.

مقامات رسمی ایران تازه‌ترین آمار دقیق آسیب‌دیدگان در حادثه انفجارهای کرمان را ۸۴ کشته و ۲۸۴ زخمی اعلام کردند.

شایان ذکر است که شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران سوم ژانویه ۲۰۲۰ در حمله پهپادی ایالات متحده آمریکا در اطراف فرودگاه بغداد در عراق به شهادت رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.