کد خبر : 7036
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 17:05

گران شدن سوخت در بنگلادش

گران شدن سوخت در بنگلادش
افزایش غیرمنتظره قیمت سوخت در بنگلادش باعث شده است که بنزین از ۹۱ سنت در هر لیتر به ۱/۳۷ دلار برسد، کمی بیش از ۵۰ درصد افزایش.

به گزارش کلینی نیوز، بنگلادش، یکی از سریع‌ترین اقتصادهای در حال رشد جهان، قیمت سوخت را تنها در یک هفته بیش از ۵۰ درصد افزایش داده است. دولت این کشور جنگ اوکراین و افزایش جهانی قیمت نفت را دلیل وضعیت موجود می‌داند.

بنا به گزارش بی بی سی،بنگلادش یکی دیگر از کشورهای جنوب آسیا است که اکنون با بحران اقتصادی فزاینده‌ای روبرو شده است و هزاران نفر در اعتراض به افزایش قیمت سوخت به خیابان‌ها آمده‌اند.

افزایش غیرمنتظره قیمت سوخت در بنگلادش باعث شده است که بنزین از ۹۱ سنت در هر لیتر به ۱/۳۷ دلار برسد، کمی بیش از ۵۰ درصد افزایش.

افزایش قیمت جهانی نفت و بحران در کشورهای جنوب آسیا

با حمله روسیه به اوکراین و افزایش شدید قیمت جهانی نفت، بنگلادش هم از کشورهایی است که بیشترین لطمه را دیده‌اند.

نصر حمید وزیر انرژی بنگلادش به بی‌بی‌سی گفت: «ما می‌دانیم که افزایش قیمت خیلی زیاد است اما وقتی قیمت سوخت در کشورهای دیگر افزایش می‌یابد، چه کاری از دست ما ساخته است؟»

آقای حمید سوءمدیریت اقتصادی را رد کرد و گفت دولت پیشتر برای جلوگیری از افزایش قیمت، یارانه‌ پرداخته اما اکنون این افزایش قیمت اجتناب‌ناپذیر است: «اگر قیمت‌های جهانی تا حدی کاهش پیدا کند، ما هم سعی می‌کنیم تعدیل‌هایی انجام دهیم.»

پس از اعلام خبر گران شدن سوخت در هفته گذشته، هزاران نفر در پمپ بنزین‌های سراسر بنگلادش تظاهرات کردند و خواستار لغو افزایش قیمت‌ها شدند، مشابه وضعیت سریلانکا در ماه‌های گذشته.

اگرچه اعتراض‌ها در بنگلادش پراکنده بوده اما خشم و نارضایتی رو به افزایش است.

نصر حمید معتقد است که با وجود کاهش ذخایر ارز خارجی، کشورش به سرنوشت سریلانکا دچار نخواهد شد.

در ماه ژوئیه، بنگلادش که اقتصاد آن به عنوان یکی از سریع‌ترین اقتصادهای رو به رشد جهان مورد تمجید قرار گرفته بود، پس از سریلانکا و پاکستان، سومین کشور جنوب آسیا شد که به دنبال وام از صندوق بین‌المللی پول بوده است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »