کد خبر : 14918
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1402 - 19:45

کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم سپاهان را در مقابل الاتحاد عربستان بازنده اعلام کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم سپاهان را در مقابل الاتحاد عربستان بازنده اعلام کرد
کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از بررسی‌های لازم تیم فوتبال سپاهان را در دیدار برگزارنشده برابر الاتحاد عربستان سه بر صفر بازنده اعلام کرد.

به گزارش کلینی نیوز، رسانه‌های ایران چند هفته پس از لغو مسابقه فوتبال میان تیم سپاهان و الاتحاد عربستان گزارش دادند که کنفدراسیون فوتبال آسیا، اِی اف سی، نتیجه این بازی را سه بر صفر به نفع تیم الاتحاد اعلام کرده است.

این در حالی است که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرده بود که ایران و عربستان بر سر تکرار این مسابقه به توافق رسیده‌اند.

 

اهانت تیم فوتبال الاتحاد عربستان به ارزشهای ملی و مذهبی جمهوری اسلامی

فدراسیون فوتبال عربستان از باشگاه الاتحاد حمایت کرد

وزیر امور خارجه ایران:ما نباید اجازه دهیم ورزش تبدیل به یک اهرم سیاسی شود

دبیرکل AFC: توافقی درباره تکرار بازی سپاهان و الاتحاد وجود ندارد

 

براساس رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه سپاهان به پرداخت ۲۰۰ هزار دلار جریمه نقدی و برگزاری سه بازی خارج از ورزشگاه نقش جهان نیز محکوم شده است.

بنا بر گزارش‌ها، تیم سپاهان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا میزبان تیم الاتحاد عربستان بود که تیم عربستانی به دلایل واهی در زمین مسابقه حاضر نشد و پس از مدت‌ها گمانه‌زنی در خصوص این نتیجه، سرانجام رأی به ضرر تیم اصفهانی اعلام شد.

این دوتیم قرار بود در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا روز ۱۰ مهر در ورزشگاه نقش جهان أصفهان در برابر شصت هزار تماشاچی با یکدیگر مسابقه دهند.

دیدار دو تیم الاتحاد عربستان و سپاهان که قرار بود شامگاه دوشنبه ۱۰ مهر ساعت ۲۰:۰۰ به‌وقت ایران در ورزشگاه «نقش‌ جهان» اصفهان برگزار شود، به‌ دلیل نصب تندیس سردار شهید فاسم سلیمانی ، که نقض مقررات «فیفا» از سوی میزبان تلقى گردید، لغو شد.

براساس قوانین فیفا، نصب تصاویر رهبران و قهرمانان ملی کشورها مصداق نشانهای سیاسی منع شده فیفا نیست و اتفاقاً اهانت به نمادهای ملی و مذهبی با محرومیت سنگین همراه است!

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ، ناصر کنعانی، از شکایت جمهوری اسلامی ایران از ناظر بازی سپاهان و الاتحاد به‌ کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داده بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.