کد خبر : 15572
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1402 - 11:05

کنعانی: آمریکا یک تنه مقابل خواست جامعه جهانی برای آتش‌بس در غزه ایستاده است

کنعانی: آمریکا یک تنه مقابل خواست جامعه جهانی برای آتش‌بس در غزه ایستاده است
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در اظهاراتی گفت که آمریکا یک تنه در برابر خواست جامعه جهانی مبنی بر ایجاد آتش‌بس در نوار غزه ایستاده است و بخشی از راه حل جنگ غزه نیست.

به گزارش کلینی نیوز، کنعانی، در نشست مطبوعاتی، دوشنبه ۲۰ آذر گفت که «استفاده آمریکا از وتوی قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه توسط آمریکا تاسف برانگیز است.»

او گفت که آمریکا با وتوی قطعنانه شورای امنیت «بار دیگر شرکت و همراهی تمام عیار خود را در کنار اسرائیل نشان داد» و به «استمرار توحش اسرائیلی‌ها علیه مردم فلسطین» رای داده است.

کنعانی افزود: «شورای امنیت برای انجام وظیفه خود جهت تامین صلح و امنیت بین المللی و جلوگیری از جنگ بازمانده و نتوانسته کاری را در این مرحله حساس انجام دهد.»

ایالات متحده آمریکا  حامی اصلی اسرائیل در بمباران و موشکباران غزه، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد.

۱۳ عضو شورا به این قطعنامه رأی موافق دادند. انگلیس به آن رأی ممتنع داد و آمریکا آن را وتو کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با انتشار بیانیه ای، هدف آمریکا از وتوی قطعنامه پیشنهادی به شورای امنیت را انجام “قتل‌عام و نسل‌کشی بیشتر” توسط اسرائیل معرفی کرد.

بنا به اعلام وزارت بهداشت غزه، تعداد قربانیان حملات اسرائیل به نوار غزه در دو ماه گذشته، به حدود ۱۸ هزار کشته و بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ زخمی رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.