کد خبر : 15913
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 11:45

کمک سه میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

کمک سه میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
بر اساس آمار سازمان ملل متحد، حدود شش میلیون تن در افغانستان با سطوح اضطراری ناامنی غذایی روبه‌رو هستند و فقط یک قدم با قحطی فاصله دارند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری العربیه، دفتر هماهنگ‌ کننده‌ کمک‌های بشردوستانه‌ سازمان ملل متحد «اوچا» از کمک سه میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مردم افغانستان خبر داد.
«اوچا» یکشنبه ۳ جدی (دی) در ایکس نوشت: «این پول در اختیار دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های بشردوستانه‌ سازمان ملل متحد قرار گفته و این مقدار نهادهای امدادرسان را قادر می‌سازد که به میلیون‌ها نیازمند در سراسر افغانستان رسیدگی کنند.»

اوچا پیش از این اعلام کرده بود که شمار افراد تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه خود را به دلیل کمبود بودجه، امسال از ۱۳ میلیون نفر به پنج میلیون نفر کاهش داده است.
از سوی دیگر، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به افزایش فقر در افغانستان ابراز نگرانی کرده و در گزارش جدیدش اعلام کرد که بیش از ۱۲ میلیون نفر در افغانستان با گرسنگی شدید مواجه هستند.
بر اساس این گزارش، سه میلیون کودک در افغانستان از سوء تغذیه رنج می‌برند و ۱۰میلیون شهروند نیازمند از برنامه‌های جهانی کمکی خوراک محروم شده‌اند.
سازمان جهانی بهداشت اخیرا اعلام کرد که برای جلوگیری از سوء‌ تغذیه در افغانستان به ۱۸۵ میلیون دلار نیاز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.