کد خبر : 20506
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 شهریور 1403 - 17:06

کمپین انتخاباتی«ایرانیان دوتابعیتی»برای ترامپ

کمپین انتخاباتی«ایرانیان دوتابعیتی»برای ترامپ
گروهی از شهروندان ایرانی-آمریکایی از راه‌اندازی «کمپین ایرانیان برای ترامپ» با هدف سازمان‌دهی جامعه ایرانی-آمریکایی برای حمایت از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر دادند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از اِپُک‌‌‌‏تایمز، این «کمپین انتخاباتی ایرانیان دو تابعیتی آمریکا» با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرده است که قصد دارد «با توانمندسازی و سازمان‌دهی رای‌دهندگان ایرانی-آمریکایی، مهاجر از رهبری قاطع ترامپ و سیاست‌های او که با ارزش‌ها و اولویت‌های مبارزان ایرانی هم‌خوانی دارد، حمایت کند.»

«نیروهای نیابتی آمریکا» دراین کمپین که خود را ایرانی _امریکایی قلمداد می کنند،معتقدند که رهبری قوی در آمریکا برای مقابله با اقدامات سرکوبگرانه و آشوب‌طلبانه جمهوری اسلامی ضروری است و«خواهان مقابله با کشورشان ایران» شده اند.

براساس قوانین آمریکا تابعیت به افرادی داده می شود که  باید در مراسمی حضور داشته باشید و به ایالات متحده وفاداری خود را قسم یاد می کنند. مراسم سوگند توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آمریکا یا یک قاضی برگزار می‌شود.

آنها با اشاره به دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، افزودند که «ما شاهد تعهد او به حفظ ثبات جهانی از طریق مقابله با هرج‌ومرج و اتخاذ مواضع قاطع در برابر رژیم‌های سرکوبگر،‌ به‌ویژه در خاورمیانه، بودیم.»

«نیروهای نیابتی آمریکا» این کمپین تاکید کردند که «این رویکرد قاطعانه نه‌تنها امنیت ملی آمریکا را تقویت کرد، بلکه فرصتی مهم برای مردم ایران فراهم آورد تا به دنبال سرنگونی رژیم و برپایی نظامی دموکراتیک باشند.»

نسیم بهروز، سخنگوی فارسی‌زبان این کمپین انتخاباتی ایرانی آمریکایی، رهبری دولت بایدن-هریس را «ضعیف» خواند و سیاست‌های آنها را در قبال رژیم ایران «شکست‌خورده» توصیف کرد که «هم به زیان مردم ایران بوده و هم کل منطقه را در وضعیتی خطرناک و بحرانی قرار داده است.»

او افزود «این در حالی است که در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، در سایه تعهد او به برقراری ثبات جهانی و صلح و امنیت منطقه‌ای، ما شاهد انزوا، ضعف و تحت فشار قرار گرفتن رژیم‌های آشوب‌طلب و سرکشی چون جمهوری اسلامی بودیم.»

سارا راویانی، سخنگوی انگلیسی‌زبان این کمپین انتخاباتی ایرانی _آمریکایی نیز اعلام کرد که «ماموریت ما سازمان‌دهی جامعه مهاجران ایرانی-برای حمایت از رهبرانی است که به پیشبرد این سیاست‌های حیاتی ادامه می‌دهند و به ما اطمینان می‌دهند که منافع آمریکا و همچنین آرمان‌های مردم ایران مورد حمایت قرار می‌گیرد.»

بیانیه این گروه نیابتی آمریکا به نحوه روابط «کمپین ایرانیان برای ترامپ» با کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ اشاره‌ای نکرده است.

برخورد ترامپ با مهاجران

دونالد ترامپ اخیرا در مصاحبه‌ای با مجله معتبر «تایم» آمریکا گفت که در دوره دوم ریاست‌جمهوری‌اش، بیش از ۱۲ میلیون مهاجر غیرقانونی را از آمریکا اخراج خواهد کرد و به جای آن‌ها مهاجران جدید و سفیدپوست از کشورهای اسکاندیناوی (سوئد، نروژ، دانمارک و…) خواهد پذیرفت.

ترامپ اضافه کرد که در اجرای چنین برنامه وسیعی از نیروهای ارتش و به‌خصوص پلیس محلی کمک خواهد گرفت که الزاما در حوزه اجرایی رئیس‌جمهوری نیستند اما با کاهش بودجه پلیس محلی آن‌ها را به اجرای دستوراتش مجبور خواهد کرد.

وی در دوره ریاست‌جمهوری‌اش، با استفاده از قدرت دستورات اجرایی ریاست‌جمهوری، دستور منع ورود مسافران از برخی کشورهای مسلمان را صادر کرد؛ چنین دستوری اگرچه نهایتا از طرف دادگاه‌های مختلف غیرقانونی اعلام شد، آوارگی و آسیب‌های روحی و مالی به چند هزار مهاجر ایرانی را در پی داشت.

در پی آن دستور، درهای ورود به آمریکا به روی اکثر مسلمانان مهاجر از جمله ایرانی‌ها بسته شدند تا در نهایت دستور او لغو شد.

بیشتر قربانیان چنین دستورهایی ایرانیان بودند و از آنجا که ایران کشوری مسلمان و مهم‌تر از آن دشمن آمریکا به شمار می‌آمد، دانشجویان ایرانی با وجود داشتن روادیدهای معتبر، در همان بدو ورود در فرودگاه به اتهام تروریست بودن اخراج و به ایران فرستاده می‌شدند.

تعداد مسافران ایرانی ورودی به آمریکا در سال ۲۰۱۶ (زمان دولت اوباما و توافق برجام) بیش از ۲۹۴ هزار نفر و تعداد مهاجران هشت هزار نفر بود.

این ارقام در سال ۲۰۱۹ به ترتیب به ۴۲ هزار و یک هزار و ۸۰۰ نفر کاهش یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.