کد خبر : 3242
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401 - 9:06

کلیسای اسقفی نیوجرسی آمریکا به قربانیان تجاوز جنسی ۸۷ میلیون دلار غرامت می‌پردازد

کلیسای اسقفی نیوجرسی آمریکا به قربانیان تجاوز جنسی ۸۷ میلیون دلار غرامت می‌پردازد
کلیسای اسقفی نیوجرسی آمریکا در توافقی با صدها شاکی خود اعلام کرده ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به صدها قربانی‌ جنسی که توسط کشیشان زیرشاخه این کلیسا آزار دیده بودند غرامت خواهد پرداخت.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از بی بی سی، این توافق راه را برای صدها پرونده دیگر که علیه کلیساهای آمریکا و تجاوز جنسی کشیش‌ها به کودکان طرح شده باز می‌کند تا بتوانند از این اماکن مذهبی درخواست غرامت کنند.

این یکی از بزرگترین غرامت‌های توافق شده از سوی کلیساهای کاتولیک در آمریکاست که متهم به دهه‌ها سرپوش گذاشتن بر آزارهای جنسی کودکان توسط روحانیون خود است.

کلیسای جامع نیوجرسی همچنین از قربانیان این آزارهای جنسی رسما عذرخواهی کرده است.

این غرامت طی ۴ سال آینده توسط یک موسسه تراست به حدود ۳۰۰ شاکی این پرونده پرداخت خواهد شد.

در این توافق همچنین اتخاذ موازین و راهکارهایی برای حفاظت از کودکان هم در نظر گرفته شده است.

توافق میان وکلای کلیسای اسقفی نیوجرسی و وکلای قربانیان کلیسا در سال ۲۰۲۰ حاصل شد اما با شروع شیوع ویروس کرونا و همچنین اعلام ورشکستگی از سوی کلیسای جامع نیوجرسی موضوع تاکنون طول کشید و اکنون قاضی دادگاه باید با توجه به اعلام ورشکستگی این کلیسا درباره این توافق و نحوه حصول منابع آن تصمیم نهایی را اعلام کند.

دنیس جی. سالیوان، اسقف کلیسای جامع کاتولیک نیوجرسی گفته از این که میانجی‌گری میان شاکیان و کلیسا به این توافق ختم شده راضی است.

“من به تعهدات خود پایبند خواهم ماند تا زمانی که اطمینان یابم این فصل ناگوار در تاریخ کلیساهای حوزه کمدن نیوجرسی هرگز تکرار نشود.”

جف اندرسون، وکیل ۷۴ قربانی این پرونده هم توافق حاصل شده با کلیسا را “بی‌سابقه” خوانده است.

کلیساهای جامع اسقف‌نشین و کلیساهای اسقف‌های اعظم که معمولا عهده‌دار اداره و نظارت بر مجموعه‌ای از کلیساهای در یک منطقه هستند در آمریکا به صورت یک شرکت حقوقی ثبت رسمی شده‌اند و با استفاده از همین شخصیت حقوقی از پوشش بیمه‌های مسئولیت برای حفاظت خود در برابر دعاوی حقوقی برخوردارند.

همین پوشش بیمه‌ای تاکنون مانع از پرداخت غرامت کامل به شاکیان این کلیساها شده بود و به همین علت اکنون توافق میان کلیسای اسقف‌نشین نیوجرسی و شاکیان، یک بدعت حقوقی و توافقی بی‌سابقه خوانده شده است.

از دهه ۸۰ میلادی که شکایت‌هایی این چنین علیه کلیساهای کاتولیک در آمریکا طرح شده تاکنون کلیساهای اسقف‌نشین این کشور حدود ۴ میلیارد دلار به بیش از ۱۷ هزار شاکی پرداخته‌اند.

بزرگترین آن مربوط به سال ۲۰۰۷ بود که کلیسای اسقف اعظم لس‌آنجلس با پرداخت ۶۶۰ میلیون دلار به حدود ۵۰۰ شاکی خود توافق کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.