کد خبر : 16586
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402 - 8:35

کشته و زخمی شدن ۳۷ سرباز آمریکایی در حمله پهیادی به «پایگاه التنف» در مرز سوریه و اردن

کشته و زخمی شدن ۳۷ سرباز آمریکایی در حمله پهیادی به «پایگاه التنف» در مرز سوریه و اردن
در حمله پهپادی به یک مقر نظامی آمریکا در نزدیکی مرز سوریه و اردن، سه سرباز آمریکایی کشته شده و ۲۵ تن زخمی شدند.

به گزارش کلینی نیوز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در سخنانی پیشتر گفت که حمله در شمال شرق اردن، نزدیک مرز سوریه، رخ داده است و محل، آن را پایگاه «برج ۲۲» آمریکا عنوان کرده است.

این پایگاه بخشی از شبکه دفاعی اردن است و ۳۵۰ نظامی آمریکایی برای پشتیبانی لجستیک در آن مستقر هستند.

دولت اردن اما روایت آمریکا از محل وقوع حمله را تکذیب کرد و گفت حمله‌ای به خاک اردن صورت نگرفته و این حمله به پایگاه «التنف» در سوریه انجام گرفته است.

پایگاه التنف، محل استقرار نظامیان آمریکایی در مثلث مرزی عراق-سوریه-اردن است.

مقاومت اسلامی عراق امروز مسئولیت انجام پنج حمله به پایگاه‌های آمریکایی را در سوریه، عراق و تاسیسات دریایی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی برعهده گرفت.

سه‌شنبه ۳ بهمن،سازمان تروریستی آمریکا موسوم به سنتکام اعلام کرد که دو پایگاه گردان‌های کتائب سیدالشهدا(ع) عراق را در بابل و الانبار هدف قرار داد، کتائب تهدید کردند که طرح عملیاتی جدیدی را اجرا خواهند کرد.

این گروه ها از زمان آغاز جنگ غزه، دست‌کم ۵۸ بار در عراق و ۸۳ بار در سوریه به پایگاه‌ها و مواضع امریکا و متحدانش حملات موشکی و پهپادی کرده‌اند.

ابوعلاء الولایی، دبیرکل گروه مقاومت کتائب سیدالشهداء(ع) عراق، چهارشنبه ۴ بهمن در توییتی در پلتفرم «ایکس»، از آغاز مرحله دوم این حملات خبر داد و «مقاومت اسلامی در عراق» را به تشدید حملات خود در دریای مدیترانه ترغیب کرد.

الولایی همچنین مدعی شد که این مرحله، «محاصره ناوبری دریایی اسرائیل و از کار انداختن بنادر آن» را شامل خواهد شد.

وی همچنین افزود: «عملیات ما تا رفع محاصره ناعادلانه غزه و توقف کشتارهای هولناک صهیونیست‌ها علیه مردم آن ادامه خواهد داشت».

از زمان آغاز جنگ جدید غزه، این نخستین مورد از کشته‌شدن نظامیان آمریکایی در منطقه است. به گزارش سی‌ان‌ان، مشخص نیست چرا سامانه‌های پدافند هوایی موفق به رهگیری پهپاد نشده‌اند، اما این اتفاق می‌تواند وضعیت پرتنش منطقه را ملتهب‌تر از قبل کند.

این در حالی است که مقامات آمریکایی به تکرار مدعی شده‌اند خواستار گسترش درگیری‌های غزه و بدل‌شدن آن به یک جنگ منطقه‌ای بزرگ‌تر نیستند.

با آغاز جنگ غزه، جنبش‌های مقاومت منطقه پایگاه‌های نظامی آمریکا را در منطقه هدف قرار داده‌اند. به گفته پنتاگون، این حملات تا پیش از حمله امروز کشته‌ای به دنبال نداشت اما به مجروح‌شدن حدود ۷۰ نظامی آمریکایی منجر شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.