کد خبر : 7568
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 شهریور 1401 - 21:25

کتک زدن دختران در پرورشگاه توسط نیروهای امنیتی عربستان

کتک زدن دختران در پرورشگاه توسط نیروهای امنیتی عربستان
در فیلم منتشر شده یک مامور لباس شخصی دختر را از موهایش می‌کشد و مامور پلیس هم با کمربند او را مورد ضرب و جرح شتم قرار می‌دهد

به گزارش کلینی نیوز، کاربران سعودی به تازگی فیلمی را از یک یتیم‌خانه در منطقه «خمیس مشیط» عربستان (جنوب غرب) منتشر کرده‌اند که در آن‌ نیروهای امنیتی سعودی در حال کتک زدن دختران یتیم یک یتیم‌خانه دیده می‌شوند.

در این فیلم پلیس و افراد با لباس شخصی در حال حمله به خانه آموزش اجتماعی در شهر خمیس مشیط در جنوب عربستان هستند.

در این فیلم یکی از افراد لباس شخصی، دختری را که در حال جیغ کشیدن است، از موهایش روی زمین می‌کشد و همزمان یک پلیس با کمربند دختر را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

دخترهای دیگری هم دیده می‌شوند که افراد به دنبال آنها هستند و با چوب ضرب و شتم می‌شوند.

بنا به گزارش بی بی سی، یک زن کاربر توییتر که ادعا کرده که این فیلم‌ها را منتشر کرده، نوشته که این دختران پس از اینکه «حقوق خود را از یتیم خانه مطالبه کردند و درخواست‌هایشان رد شد» دست به «اعتصاب علیه فساد و بی‌عدالتی» زدند.

این کاربر توییتر بعدا عکس‌هایی را منتشر کرد که به گفته او کبودی‌های ضرب و جرح برخی از دختران در این حمله بود و مدعی شد که یک مقام ارشد آنها را تهدید کرده تا این فیلم‌ها از شبکه‌های اجتماعی حذف کند.

فعالان حقوق بشر و مخالفان حکومت پس از انتشار این فیلم در سه شنبه شب، خشم خود را از این حادثه ابراز داشتند و هشتگ «یتیمان خمیس مشیط» را در توییتر ترند عربستان شد.

گروه «مجلس ملی» که متشکل از مخالفان تبعیدی حکومت عربستان است هم محتویات این ویدیوها را «حملات وحشیانه» خواند و آن را محکوم کرد. این گروه خواستار «حمایت از دختران در پناهگاه‌ها و یتیم‌خانه‌ها شد تا بتوانند از حقوق اولیه‌شان دفاع کنند».

فرماندار منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته‌ای را برای بررسی این فیلم تشکیل داده و یافته‌های آن به مراجع ذیصلاح ارجاع خواهد شد.

این حادثه در زمانی رخ می‌دهد که نگرانی‌های بین‌المللی در مورد حقوق زنان در عربستان سعودی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «عربی۲۱» با انتشار تصاویر نوشت: «سرویس امنیتی عربستان سعودی به طرز وحشیانه‌ای به چند دختر یتیم در یک مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در امارت عسیر تعرض کرده است؛ آن هم پس از آنکه این دختران خوستار برخورداری از حقوقشان در یتیم‌خانه شدند.»

کاربران فضای مجازی نیز می‌گویند پس از آنکه چند دختر حقوق خود را در این یتیم‌خانه مطالبه کردند، نیروهای امنیتی سعودی به درخواست مدیریت این مرکز ناگهان وارد مرکز شدند و دختران را مورد ضرب و جرح قرار دادند. مقامات سعودی تا لحظه انتشار این خبر هنوز توضیحی درباره این اقدام ارائه نکرده‌اند.

در تصاویر منتشر شده، حدود ۲۰ نیروی پلیس و نیروی امنیتی سعودی به چشم می‌خورند که به دنبال دختران در یتیم‌خانه هستند و با چماق و شوکر برقی آن‌ها مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند.

پایگاه خبری عربی ۲۱ اشاره کرد که نیروهای امنیتی سعودی تعدادی از دختران را بازداشت کرده‌اند؛ اما مقامات سعودی هنوز علت این اقدام را توضیح نداده‌اند و سازمان متولی را معرفی نکرده‌اند.

به گفته کاربران فضای مجازی، فردی به نام «هادی الشهرانی» با سمت مدیر امور اجتماعی، دخترانی را که فیلم‌ها را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، تهدید به زدن کرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) می‌گوید که «ترکی بن طلال بن عبدالعزیز» امیر عسیر دستور داده است کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شود و پرونده پس از انجام تحقیقات به نهاد ذیربط ارجاع داده شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.