کد خبر : 20907
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مهر 1403 - 12:35

چهار نفر در تایوان درباره انفجار پیجرهای حزب‌الله بازجویی شدند

چهار نفر در تایوان درباره انفجار پیجرهای حزب‌الله بازجویی شدند
داشت. دادستانی تایوان روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تاکنون چهار نفر را در ارتباط با شرکت «گلد آپولو» تایوانی، که گفته می‌شود سازنده این دستگاه‌ها بوده، بازجویی کرده است.

به گزارش کلینی نیوز،با ادامه تحقیقات درباره عملیات نفوذ بی‌سابقه سازمان جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی به  تشکیلات حزب‌الله که هفته گذشته منجر به انفجار هزاران دستگاه «پیجر» شهروندان و «واکی تاکی» در دست نیروهای حزب الله شد، جزئیات جدیدی در این پرونده منتشر شده است.

این انفجارها  تروریستی  که به طور همزمان و طی دو روز متوالی رخ داد، ده‌ها کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت و نگرانی‌های امنیتی گسترده‌ای را در پی داشت.

دادستانی تایوان روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تاکنون چهار نفر را در ارتباط با شرکت «گلد آپولو» تایوانی، که گفته می‌شود سازنده این دستگاه‌ها بوده، بازجویی کرده است.

سخنگوی دفتر دادستانی منطقه «شی‌لین» در تایپه، که مسئولیت این تحقیقات را بر عهده دارد، اعلام کرد که یک کارمند فعلی و یک کارمند سابق شرکت گلد آپولو، به عنوان شاهد مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

به گفته او، این بازجویی‌ها هفته گذشته انجام شده و دو نفر دیگر نیز در این خصوص مورد بازپرسی قرار گرفته‌اند.

سخنگوی دادستانی تایوان اظهار داشت: «ما در حال بررسی سریع این پرونده هستیم و تلاش می‌کنیم هرچه زودتر به نتیجه برسیم». او از افشای نام شاهدان و ارائه جزئیات بیشتر در این مورد خودداری کرد و نگفت که آیا قصد دارد افراد دیگری را هم به دادگاه فراخواند یا خیر.

 دولت مجارستان نیز اعلام کرد که سرویس‌های اطلاعاتی این کشور چندین‌بار از مدیرعامل شرکت «بی‌ای‌سی کانسالتینگ»، مستقر در بوداپست به ظن همکاری با موساد برای جاسازی مواد منفجره در پیجرهای تولیدشده در این شرکت بازجویی کرده‌اند.

کریستیانا بارسونی، شهروند ایتالیایی-مجارستانی و مدیرعامل بی‌ای‌سی کنسالتینگ نیز در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی‌نیوز مدعی شد که شرکت او سازنده این پیجرها نبوده و گفت او «تنها به‌عنوان یک واسطه» در این معامله حضور داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »