کد خبر : 16219
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 19:12

چرا ارتش آمریکا دوبار مواضع یمن را هدف قرار داد

چرا ارتش آمریکا دوبار مواضع یمن را هدف قرار داد
ارتش آمریکا بامداد شنبه مواضع مواضع ازتش یمن را مورد حمله قرار داد.

به گزارش کلینی نیوز، شبکه تلویزیونی المسیره یمن، بامداد روز شنبه گزارش داد که ایالات متحده و بریتانیا صنعا پایتخت یمن را هدف حملات خود قرار می‌دهند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان اما دقایقی بعد اعلام کرد این حملات تازه، تنها از سوی ایالات متحده و بدون حضور دیگر متحدان آمریکا انجام شده است.

این شبکه به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد در حملات بامداد شنبه دستکم یک مرکز راداری مورد استفاده ارتش یمن هدف قرار گرفته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از ارتش آمریکا حمله به یک پایگاه تحت کنترل ارتش یمن را تایید و اعلام کرد این پایگاه، یک سایت راداری بوده که کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را در معرض خطر قرار می‌داده است.

برخی منابع خبری می‌گویند حملات بامداد شنبه از طریق یکی از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای سرخ صورت گرفته است.

شبکه خبری العالم در تحلیلی نوشت: حملات امروز آمریکا که به‌تنهایی انجام شد، همانطور که شبکه «سی ان ان» به نقل از یک مسئول آمریکایی آورده است، تاسیسات رادار در پایگاه الدیلمی را هدف قرار داد.

این همان نقطه‌ای است که روز گذشته آمریکا به همراه انگلیس بمباران کرده بود که این امر نشان می‌دهد آمریکا در انهدام اهداف خود در حمله نخست ناموفق بوده است؛ زیرا بر اساس اطلاعات قدیمی صورت گرفته بود.

 حمله اول و دوم علیه یمن به طور قابل ملاحظه‌ای نشان داد که تا چه اندازه آمریکا در انزوا قرار دارد و با شکست سیاسی و دیپلماتیک مواجه است.

زیرا حتی از متقاعدکردن کسانی که آنها را متحد خود می‌دانست، ناکام ماند و نتوانست آنها را قانع کند که در جنگ علیه یمن مشارکت کنند. این کشور حتی نتوانست کشورهای اروپایی را به ائتلاف دریایی ضد یمن ملحق کند.

اکثر کشورهای جهان بر این عقیده‌اند که اقدامات یمن تهدیدی برای دریانوردی بین المللی به شمار نمی‌آید بلکه فقط به اقتصاد رژیم صهیونیستی ضربه وارد می‌کند رژیمی که امروزه در دیوان دادگستری بین المللی به سبب جنایاتش در غزه در حال محاکمه است.

گفتنی است، آمریکا بامداد جمعه هم با مشارکت بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند به دستکم ۳۰ نقطه مورد استفاده حوثی‌ها در مناطق مختلف یمن حمله کرد.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.