کد خبر : 20335
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهریور 1403 - 12:46

پیکر ۲۸ زائر اربعین حسینی از خاک عراق به ایران منتقل شد

پیکر ۲۸ زائر اربعین حسینی از خاک عراق به ایران منتقل شد
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران از انتقال پیکر 28 زائر از خاک عراق به ایران خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران از انتقال پیکر ۲۸ زائر از خاک عراق به این کشور خبر داد و گفت: علت اصلی این فوتی‌ها بیماری زمینه‌ای بوده است.

به گزارش ایرنا، محمودی با اشاره به اینکه با پایان پیاده‌روی اربعین از فردا یکشنبه (۲۵ اوت) موکب‌های هلال احمر ایران در مسیر به فعالیت خود پایان می‌دهند، ‌افزود: اما همچنان خدمات پزشکی تا ۳۱ اوت در بیمارستان‌های هلال احمر ایران در نجف و کربلا برقرار است.

وی با اعلام اینکه تا صبح امروز تصادفی که منجر به فوت زائران ایران در خاک عراق باشد، گزارش نشده است، ‌گفت: بهبود معابر و جاده‌های عراق، بکارگیری خودورهای ایمن برای جابه‌جایی مسافران همچنین نظارت جدی و مستمر پلیس عراق بر تردد خودروها از دلایل کاهش تصادفات و در نتیجه نبود آمار فوتی مسافران است.

براساس اطلاعیه شماره ۷ ستاد اربعین جمعیت هلال احمر ایران که امروز شنبه منتشر شده است، ۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته از ابتدای مراسم پیاده روی اربعین به ایران منتقل شدند.
این اطلاعیه یادآور می‌شود: جمعیت هلال‌احمر ایران همچون سال‌های گذشته به عنوان متولی اصلی ارائه خدمات امداد و نجات به زائران حسینی در جاده‌های داخلی کشور و تنها متولی ارائه خدمات سلامت و امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی در عراق فعالیت دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.