کد خبر : 19501
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تیر 1403 - 17:00

پیش‌بینی مقامات امنیتی ایران: عبور بیش از ۸۰۰ هزار زائر از مرز خسروی در اربعین حسینی

پیش‌بینی مقامات امنیتی ایران: عبور بیش از ۸۰۰ هزار زائر از مرز خسروی در اربعین حسینی
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ایران ضمن اعلام آمادگی مرز خسروی برای استقبال از زائران، گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال شاهد خروج بیش از 800 هزار زائر از این مرز به عراق باشیم.

به گزارش کلینی نیوز، مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ایران، روز سه شنبه در جلسه قرارگاه اربعین انتظامی استان کرمانشاه در پایانه مرزی خسروی ایران با حضور رئیس قرارگاه اربعین فراجا افزود: مقایسه آمار ترددهای ۲ سال گذشته از مرز خسروی نشان دهنده استقبال زائران از این مرز برای حضور در راهپیمایی اربعین و رشد قابل توجه زائران است.

وی ادامه داد: در اربعین سال ۱۴۰۱ شاهد خروج ۲۴۸ هزار زائر از مرز خسروی بودیم که این رقم برای اربعین سال ۱۴۰۲ به ۴۶۸ هزار نفر افزایش یافت.

فرمانده انتظامی استان ‌کرمانشاه ایران افزود: با توجه به فراهم شدن امکانات زیرساختی و رفاهی گسترده‌تر در مرز خسروی برای اربعین امسال، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۰۰ هزار زائر از مرز خسروی عازم کربلای معلی و عتبات عالیات شوند.

حاجیان همچنین با بیان اینکه سال گذشته بیش از۳۵۳ هزار نفر از زائران اربعین، مرز خسروی را برای بازگشت به کشور انتخاب کردند، گفت: این رقم در اربعین امسال به طور قطع افزایش خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به وجود ۵۸ گیت ۲ نفره در پایانه خسروی، تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که تعداد گیت ها برای اربعین امسال به ۱۰۰ مورد نیز افزایش یابد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه کار ساماندهی پارکینگ خودروها نیز در حال انجام است، گفت: با توجه به افزایش حضور زائران در خسروی برای سفر به عتبات عالیات، پیش‌بینی جای پارک برای ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو صورت گرفته است.

حاجیان با بیان اینکه در مرز خسروی قابلیت افزایش ظرفیت پارکینگ خودرو بیشتر از عدد اعلام شده نیز وجود دارد، گفت: تمامی پارکینگ ها ملزم به داشتن استانداردهای لازم از جمله تجهیز به دوربین مدار بسته و بلوک بندی مشخص هستند.

وی همچنین از حضور بیش از ۱۸۰ تیم پلیس راه و راهور در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: ۶۳۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان توسط این تیم‌ها تحت کنترل و پوشش ترافیکی قرار می‌گیرد.

حاجیان همچنین با اشاره به وجود ۱۰۰ دوربین در محورهای محل تردد زائران اربعین از شناسایی ۶۴ نقطه حادثه خیز خبر داد و گفت: این نقاط به مسئولان مربوطه معرفی شده و کار اصلاح و بهسازی آن ها در حال انجام است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.