کد خبر : 17150
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 8:40

پنتاگون اعلام کرد؛ سرنگونی پهپاد«ام‌کیو-۹ریپر»خود توسط ارتش یمن

پنتاگون اعلام کرد؛ سرنگونی پهپاد«ام‌کیو-۹ریپر»خود توسط ارتش یمن
پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک فروند پهپاد امریکایی «ام‌کیو-۹ ریپر» بر اثر اصابت موشکی که ارتش یمن شلیک کرد، در سواحل یمن سقوط کرد.

به گزارش کلینی نیوز، بر اساس برآوردهای غیررسمی آمریکا، از هفت اکتبر ۲۰۲۳ آغاز جنگ در نوار غزه، ارتش یمن ۴۸ حمله پهپادی و موشکی علیه کشتی‌ها انجام داده‌اند.

طبق گزارش پیشین پنتاگون، خود نیروهای آمریکایی چندین مرتبه مورد حملات این نیروهای قرار گرفته‌اند.

در تازه ترین تحولات دریای سرخ، پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک فروند پهپاد امریکایی «ام‌کیو-۹ ریپر» بر اثر اصابت موشکی که گروه انصارالله شلیک کرده‌اند، در سواحل یمن سقوط کرد.

این دومین بار طی ماه‌های اخیر است که پهپاد «ام‌کیو-۹ ریپر» ارتش امریکا در سواحل یمن سقوط می‌کند. مقامات امریکایی اواخر سال گذشته میلادی تایید کرده بودند که انصارالله یک فروند از این پهپاد را که هم می‌تواند برای جاسوسی و هم برای حمله مورد استفاده قرار بگیرد، سرنگون کرده‌اند.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، به خبرنگاران گفت: «یک فروند ام‌کیو-۹ ریپر روز دوشنبه در سواحل مناطق تحت کنترل ارتش یمن، در دریای سرخ سرنگون شد.

وی افزود: «شواهد مقدماتی حاکی از آن است که این پهپاد با موشک زمین به هوای حوثی‌ها سرنگون شده است.»انصارالله پیش از این سرنگون کردن این پهپاد را اعلام کرده بود.

ارتش یمن شامگاه دوشنبه ۳۰ بهمن از حمله به دو کشتی آمریکایی خبر داد.

دو مقام آمریکایی، سه‌شنبه ۱ اسفند تایید کردند، انصارالله یمن، دو کشتی آمریکایی را روز گذشته با موشک بالستیک به کشتی «سی چمپیون» متعلق به ایالات متحده با پرچم یونان مورد هدف قرار داد.

این دو مقام افزودند، کشتی دوم «ناویس فورچونا» با پرچم مارشال نیز متعلق به ایالات متحده است که با حمله پهپادی مورد هدف قرار گرفت.

سازمان تروریستی سنتکام اعلام کرد که یک ناوشکن امریکایی بامداد سه‌شنبه یک فروند موشک کروز ضد کشتیارتش یمن را که به سمت این ناوشکن شلیک شده بود سرنگون کرد.

براساس گزارش سنتکام، هواپیماها و کشتی‌های جنگی آمریکا و ائتلاف بین‌المللی از ساعت ۸ عصر دوشنبه تا ساعت ۱۲:۳۰ صبح روز بعد، ۱۰ پهپاد تهاجمی ارتش یمن را در دریای سرخ و خلیج عدن سرنگون کردند.

به گزارش الجزیره، این درحالی است که شرکت امنیت دریایی «امبری» در این باره اعلام کرد که یک کشتی باری انگلیسی از وقوع حمله در تنگه باب‌المندب خبر داد. سازمان تجارت دریایی انگلیس هم اعلام کرد، گزارشی از وقوع یک حادثه امنیتی جدید در دریای سرخ دریافت کرده است.

طبق گزارش رسانه‌ها، کشتی هدف گرفته شده در جنوب المخا از امارات می‌آمد. با انهدام کشتی انگلیسی، تعداد کشتی‌های هدف گرفته توسط صنعا در حمایت از مردم فلسطین به ۳۲ عدد رسید.

رهبران صنعا هشدار داده‌اند مادامی که جنایت‌های اسرائیل در غزه ادامه دارد، آن‌ها نیز به عملیات خود علیه صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان غربی آن ادامه خواهند داد و حملات گاه‌و‌بی‌گاه ائتلاف نمایشی امریکا هم نمی‌تواند در این زمینه اخلال ایجاد کند.

مقامات کاخ سفید ادعا می‌کنند برای تأمین امنیت کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ حضور دارند، اما ورود این کشور به معرکه درگیری‌ها در این منطقه، آتش جنگ را شعله‌ور کرده و نگرانی‌ها را نسبت به گسترش دامنه درگیری افزایش داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.