کد خبر : 7318
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 مرداد 1401 - 10:02

پلیس پاکستان عمران خان را متهم به نقض قوانین ضدتروریستی کرد

پلیس پاکستان عمران خان را متهم به نقض قوانین ضدتروریستی کرد

به گزارش کلنینی نیوز به نقل از بی بی سی، تحقیقات پلیس از عمران خان پس از آن صورت می‌گیرد که او پلیس و قوه قضائیه را به بازداشت و شکنجه یکی از دستیاران نزدیکش متهم کرد. همین امر موجب بالا گرفتن تنش‌ها در پاکستان شده و حامیان نخست‌وزیر سابق در بیرون خانه او جمع

به گزارش کلنینی نیوز به نقل از بی بی سی، تحقیقات پلیس از عمران خان پس از آن صورت می‌گیرد که او پلیس و قوه قضائیه را به بازداشت و شکنجه یکی از دستیاران نزدیکش متهم کرد.

همین امر موجب بالا گرفتن تنش‌ها در پاکستان شده و حامیان نخست‌وزیر سابق در بیرون خانه او جمع شده‌اند و می‌گویند در صورت دستگیری او «زمام امور را به دست خواهند گرفت».

از ماه آوریل و از زمان برکناری از قدرت، آقای خان تبدیل به یکی از منتقدان سرسخت دولت و ارتش شده است.

پلیس اتهامات جدید علیه آقای خان را پس از آن اعلام کرد که وی مقامات را به شکنجه دستیار نزدیکش متهم کرد که به اتهام اغتشاش بازداشت شده است.

آقای خان در یک سخنرانی عمومی در روز شنبه، رئیس پلیس اسلام‌آباد و یک قاضی زن را به دلیل بازداشت و بدرفتاری با هم حزبی خود محکوم کرد.

او در این سخنرانی با اشاره مستقیم به این دو نفر گفت: «شما نیز باید آماده باشید، زیرا ما علیه شما اقدام خواهیم کرد.»

پس از این سخنرانی، مقامات آقای خان را به اتهام تهدید مقامات دولتی، به نقض قانون ضدتروریسم کشور متهم کردند.

صدها تن از هواداران نخست وزیر سابق پس از انتشار اخبار مربوط به آغاز تحقیقات از آقای خان، در بیرون خانه او در اسلام‌آباد تجمع کردند و قسم خوردند در صورت تلاش پلیس برای بازداشت وی، پایتخت را «تسخیر» کنند.

نیروهای پلیس که در محل حضور داشتند، اعلام کردند که برای دستگیری نخست‌وزیر سابق به آنجا نرفته‌اند و هدف آنها حفظ نظم و قانون بوده است.

باز شدن این پرونده برای آقای خان، بالاترین تنش بین دولت فعلی پاکستان و نخست‌وزیر سابق از زمان برکناری وی از قدرت با رای عدم اعتماد مجلس است.

از زمان برکناری، آقای خان با ایراد یک سری سخنرانی‌های آتشین و انتقاد شدید از دولت و ارتش خواستار برگزاری انتخابات جدید شده است.

روز شنبه، سازمان مقررات‌گذاری رسانه‌های پاکستان، کانال‌های تلویزیونی را از پخش زنده سخنرانی‌های نخست‌وزیر پیشین منع کرد و آقای خان را متهم به نفرت پراکنی علیه نهادهای دولتی کرد.

رهبر سابق پاکستان مدعی است که دولت در تلاش است تا او را سانسور کند. او روز یکشنبه در یک گردهمایی سیاسی دیگر در شهر راولپندی از این ممنوعیت انتقاد کرد.

او خطاب به هوادارانش گفت: «عمران خان چه جرمی مرتکب شده است؟ من هرگز این باند دزد را نمی پذیرم.»

آقای خان پس از آن دولت را متهم کرد که دسترسی به یوتیوب را در میانه سخنرانی‌اش مسدود کرده تا جلوی دیدن پخش زنده آن توسط مردم را بگیرد.

علیرغم اینکه عمران خان در اوایل سال جاری میلادی در یک رای عدم اعتماد از قدرت برکنار شد، اما وی همچنان روی حمایت بسیاری از رای دهندگان پاکستانی حساب می‌کند تا دوباره به قدرت بازگردد.

ماه گذشته حزب تحریک انصاف پاکستان که توسط آقای خان پایه‌گذاری شده، توانست با شکست رقبای خود کنترل یک مجلس مهم استانی در پنجاب را به دست بگیرد و همگان حیرت زده کند و حزب محافظه‌کار مسلم لیگ پاکستان را شکست دهد. همگان پیش از آن انتظار داشتند که حزب مسلم لیگ بتواند پیروزی آسانی در این انتخابات به دست بیاورد.

بسیاری این پیروزی حزب آقای خان را نشان از محبوبیت وی در انتخابات دانسته و پیش‌بینی کردند که در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام وی پیروز آن خواهد بود.

آقای خان که بازیکن سابق کریکت و یک سیاستمدار کاریزماتیک است در سال ۲۰۱۸ به عنوان نخست‌وزیر پاکستان انتخاب شد، اما در پایان دوره تصدی‌اش با ارتش پاکستان اختلاف پیدا کرد.

وی در نهایت و پس از یک سری جدایی از حزبش، اکثریت خود را در مجلس از دست داد و با رای عدم اعتماد از قدرت کنار گذاشته شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.