کد خبر : 4582
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 خرداد 1401 - 22:01

پرسپولیس نایب قهرمان شد، سپاهان در رده سوم ایستاد

پرسپولیس نایب قهرمان شد، سپاهان در رده سوم ایستاد
پرسپولیس با شکست فجر شیراز توانست نایب قهرمانی خود در این فصل را تثبیت کند هر چند برای هواداران این تیم هر مقامی غیر از قهرمانی ارزش خاصی ندارد

به گزارش کلینی نیوز به نقل ازخبرگزاری برنا؛ هفته سی ام و پایانی لیگ برتر فوتبال امروز برگزار شد، پرسپولیس نایب قهرمان و سپاهان در رده سوم ایستاد در مسابقات همزمان که از ساعت ۲۰ انجام شد، نتایج زیر بدست آمد:

فجرسپاسی شیراز صفر- پرسپولیس تهران یک

گل: امید عالیشاه

سپاهان اصفهان یک- آلومینیوم اراک یک

گل ها: سجاد شهباززاده برای سپاهان و مهرداد بایرامی برای آلومینیوم

گل گهر سیرجان ۳- ذوب آهن اصفهان ۲

گل ها: مرتضی تبریزی، بهنام برزای و شایان مصلح برای گل گهر و سجاد آشوری و مسعود ابراهیم زاده برای ذوب آهن

کمیته انضباطی هنوز رای دیدار نیمه تمام تراکتور و پرسپولیس را اعلام نکرده است.

با این نتایج تیم پرسپولیس ۶۰ امتیازی و نایب قهرمان شد. سپاهان نیز با ۵۶ امتیاز در رده سوم قرار گرفت. گل گهر هم به امتیاز ۵۱ رسید و بالاتر از فولاد ۴۹ امتیازی در رتبه چهارم ایستاد.

لیگ برتر ایران، در ظاهر به پایان رسید. در هفته سی‌ام، استقلال جشن قهرمانی‌اش را پس از ۹ سال تکرار کرد. فرهاد مجیدی در فاصله دو روز پس از این قهرمانی گفته از تیمش جدا می‌شود و به امارات خواهد رفت. پرسپولیس به نایب قهرمانی لیگ رسید و سپاهان، با وجود هزینه‌های مدیریت این باشگاه در فصل نقل و انتقالات به مقام سوم دست یافت. فجرسپاسی و شهرخودرو سقوط کردند و تکاپو برای فصل نقل و انتقالات از آخرین سوت پایان بازی‌ها آغاز شد.

هفته سی‌ام لیگ برتر در حالی به پایان رسید، که تکلیف برگزاری دو مسابقه و تصمیم درباره نتیجه مسابقه نیمه‌تمام پرسپولیس-تراکتور هنوز مشخص نیست.

با تصمیماتی که خارج از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اخذ شده بود، دو بازی از هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر لغو شد.

نخست، طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران، قرار بود دیدار تیم‌های نساجی و تراکتور، سه‌شنبه در ورزشگاه پاس برگزار شود.

این دیدار اما بنا به گزارش رسانه‌های ایران به دلیل مخالفت شورای تامین استان تهران، لغو شد. رسانه‌های ایران، اشاره‌ای به چرایی و دلایل تصمیم شورای تامین با برگزار نشدن این مسابقه در ورزشگاه پاس نکردند، اما به نظر می‌رسد اعتراضات اخیر و راه یافتن بعضی شعارها به ورزشگاه‌ها دلیل ممانعت از برگزاری مسابقه نساجی و تراکتور باشد.

نساجی و تراکتور از پرطرفدارترین تیم‌های شهرستان‌های فوتبال ایران محسوب می‌شوند.

در ماه‌های گذشته، باشگاه نساجی به دلیل آماده نبودن ورزشگاه خانگی خود، بازی‌هایش را از ورزشگاه شهید وطنی به شهرهای مشهد و تهران و حتی اراک منتقل کرده بود.

مسابقه صنعت نفت و هوادار هم قرار بود روز پنج‌شنبه به میزبانی آبادان در ورزشگاه تختی این شهر برگزار شود. اما بنا به آن‌چه «صلاحدید نهادهای ذی‌صلاح» اعلام شد، این بازی یک روز پیش از مسابقه به ورزشگاه بهنام محمدی در مسجد سلیمان منتقل شد.

تیم هوادار با صدور بیانیه‌ای میزبان را به بدعهدی در تامین وسیله نقلیه برای سفر به مسجد سلیمان متهم کرد و از سفر زمینی به این شهر امتناع کرد. به این ترتیب این مسابقه هم لغو شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.