کد خبر : 8457
تاریخ انتشار : جمعه 15 مهر 1401 - 9:22

پخش اعترافات دو جاسوس فرانسوی در تلویزیون ایران/ واکنش تند پاریس

پخش اعترافات دو جاسوس فرانسوی در تلویزیون ایران/ واکنش تند پاریس
یک زوج فرانسوی که ۵ ماه قبل در ایران به اتهام خرابکاری دستگیر شده‌اندمی‌گویند هدفشان «آماده کردن شرایط برای انقلاب و سرنگونی جمهوری اسلامی» بوده است.

به گزارش کلینی نیوز، سسیل کولر عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ سندیکای نیروی کار فرانسه و همسرش ژاک پری ۵ ماه قبل با ویزای توریستی به ایران آمده بودند، اما همزمان با تجمعات بازداشت شدند و از آن زمان در حبس به سر می‌بردند.

در نوار ضبط شده‌ای که از این زوج منتشر شده و خبرگزاری ایرنا آن‌را پخش کرده کولروز جهانی کارگر در ایران ر می‌گویند که برای «تامین مالی اعتصابات و تظاهرات و حتی استفاده از سلاح برای مبارزه با پلیس ایران» برنامه ریزی کرده بوده است.

ژاک پری همسر خانم کولر هم در این اعترافات می‌گوید که هدف سازمان امنیت خارجی فرانسه، فشار بر دولت ایران است.

به نوشته فارس، وزارت اطلاعات پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: دو فرد اروپایی که با هدف سوء‌استفاده از مطالبات به حق برخی از صنوف و اقشار کشور و تغییر جهت مطالبات عادی به آشوب، بی‌نظمی اجتماعی و بی‌ثبات‌سازی جامعه وارد کشور شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و بازداشت شدند.

به نوشته یورونیوز؛ وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به پخش اعترافات تلویزیونی دو جاسوس این کشور، آن‌را اقدامی مغایر با قوانین بین‌المللی» خواند و از ایران خواست هر چه سریعتر این دوچاسوس را آزاد کند.

این زن و شوهر فرانسوی هر دو با ویزای گردشگری به ایران سفر کرده بودند و همزمان با تجمعات روز جهانی کارگر در ایران بازداشت شدند.

او دراین ویدئو گفت که آنها برای «تامین مالی اعتصاب‌ها و تظاهرات و حتی استفاده از سلاح برای مبارزه با پلیس» برنامه‌ریزی کرده بودند.

ژاک پری همسر خانم کولر هم در این ویدئو می‌گوید که «هدف» سازمان امنیت خارجی فرانسه «فشار بر دولت ایران است.»

پیشتر این دو نفر که همزمان با تظاهرات روز جهانی کارگر در ایران بازداشت شده بودند،‌ با این اتهام روبرو بودند که «ماموریت داشتند» از اعتراض‌های صنفی و معیشتی در ایران برای «شبکه‌سازی و مرتبط‌ سازی افراد و شبکه‌های آلوده داخلی» استفاده کننده تا «جامعه را با موج سهمگینی از تخریب و شرارت و ناامنی مواجه نمایند.»

دولت فرانسه بارها این اتهامات را بی اساس خوانده بود و خواستار آزادی این دو جاسوس زندانی خود در ایران شده است.

وزارت اطلاعات ایران صبح روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت خبر از بازداشت این دو نفر باعنوان «سازمان‌دهنده آشوب و بی‌نظمی» در ایران داده بود.

در آن زمان وزارت اطلاعات بدون انتشار جزییاتی درباره هویت یا ملیت این دو نفر، تنها بر «اروپایی» بودن آنها تاکید کرده بود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.