کد خبر : 257
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 - 19:36

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت:

بسته‌ های کسب و کاردار خانواده‌ محور رونمایی می‌شود

بسته‌ های کسب و کاردار خانواده‌ محور رونمایی می‌شود
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بسته‌های "کسب و کار پایدار خانواده محور" با هدف اشتغال بانوان در کنار خانواده و فرزندانشان به زودی رونمایی می‌شود.

به گزارش کلینی نیوز،به نقل از روابط عمومی بخشداری فشافویه: انسیه خزعلی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز شنبه با همراهی کریم رئوف بخشدار فشافویه ، پرنیان مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران، کنگی مشاور فرماندار و رئیس امور زنان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان ری در آستانه هفته جهانی کارآفرینی با حضور در شهرک صنعتی شمس آباد واز سه واحد تولیدی که مدیریت و کارگران خانم دارد بازدید کردند.

دکتر خزعلی معاون رئیس جمهور و رئیس امور زنان و خانواده و هیات همراه به همراه کریم رئوف بخشدار فشافویه ، پرنیان مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران، کنگی مشاور فرماندار و رئیس امور زنان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان ری و سایر مسئولین از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شمس آباد بازدید و مسائل و مشکلات با صنعتگران بحث و گفتگو کردند.

خزعلی  در بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شمس آباد، اظهار داشت: با رونمایی از بسته کسب و کار پایدار خانواده محور، بانوان می توانند در کنار فرزندانشان به کسب و کار خودشان برسند و نگرانی های موجود در این حوزه از بین می رود.

وی با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به دنبال کاهش فشار بر بانوان شاغل، امکان ایجاد دورکاری و ایجاد کار در خانه برای بانوان است، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال در خانه موجب کمک فرزندان به مادر و کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی می شود.

خزعلی افزود: این معاونت تمام تلاش خود را در جهت گرفتن تسهیلات برای صنعتگران خانم، رفع مشکلات بیمه، تسهیل در اخذ مجوز و سایر مشکلات به کار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شورای های اشتغال کشور با دستور رییس جمهور پس از ۲ سال تشکیل جلسه داده است، تاکید کرد: براساس دستور رییس جمهوری این جلسات هر ماه برگزار می شود و معاونت زنان به دنبال حل بخشی از مشکلات زنان کار آفرین، زنان بی سرپرست و بدسرپرست است.

این مسئول با تاکید براینکه هم اکنون در حال احصاء مشکلات بانوان کارآفرین و کارگران خانم واحدهای تولیدی هستیم، گفت: مشکلات بیمه ای، دوری مسکن از محل کار و دورکاری از جمله این مشکلات هستند که در حال پیگیری آن هستیم.

خزعلی ادامه داد: رفع مشکلات حمل و نقل کارگران شهرک صنعتی شمس آباد، احداث مسکن در کنار شهرک های صنعتی و رفع بسیاری از بروکراسی های اداری از جمله راهکارهایی است که می تواند مشکلات بانوان را در حوزه کسب و کار حل کند.

وی‌ با اشاره به اینکه بازدید از واحدهای تولیدی به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی انجام شده است، افزود: در این بازدید شاهد کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت بانوان در حوزه مدیریت شرکت های دانش بنیان، واحدهای تولیدی و صنعتی بودیم که امیدواریم شاهد رفع مشکلات جاری این افراد باشیم.

در این بازدید که هدف از آن شناسایی مشکلات بانوان کارآفرین و کارگران زن بود جمعی از بانوان شاغل در شهرک صنعتی شمس آباد به بیان مشکلاتشان از جمله ساعت و ایام کاری بالا و دستمزدهای پایین، نبود زیرساخت مناسب حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوسرانی، مشکلات بیمه ای، هزینه های بالای زندگی و سایر موارد پرداختند.

شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در ۳۵ کیلومتری جاده قدیم قم – تهران قرار گرفته است، این شهرک هم اکنون با استقرار یک هزار و ۹۲۷ واحد صنعتی بزرگ و کوچک در خود زمینه اشتغال ۳۷ هزار و ۵۸۰ نفر را فراهم کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.