کد خبر : 15911
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 8:42

پاکستان گزارش افغانستان مبنی بر بازداشت اعضای تحریک طالبان پاکستان را رد کرد

پاکستان گزارش افغانستان مبنی بر بازداشت اعضای تحریک طالبان پاکستان را رد کرد
ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان می‌گوید در حال حاضر نمی‌تواند ادعای بازداشت طالبان پاکستانی توسط طالبان افغانستان را تایید کند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری العربیه، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پاسخ به سوالی ضمن ابراز تردید درباره گزارش‌ وزارت داخلهامارات اسلامی  مربوط به بازداشت تعدادی از اعضای تحریک طالبان پاکستان در افغانستان، گفت که هنوز اقدامی جدی در زمینه صورت نگرفته است.

در واکنش به اظهارات اخیر مقام وزارت داخله حکومت امارات اسلامی افغانستان مبنی بر بازداشت شماری از اعضای گروه تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان، وزارت خارجه پاکستان پنج‌شنبه ۳۰ قوس (آذر) درباره چنین گزارشی ابراز تردید کرد.

ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان پنج‌شنبه در نشستی خبری گفت که بازداشت اعضای تحریک طالبان پاکستان توسط طالبان افغان را تایید نمی‌کند.

او در این‌باره گفت: «ما هنوز شاهد اقدامی اساسی نیستیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: «هنوز شاهد نتایج موثری برای کاهش حوادث تروریستی تحت حمایت تحریک طالبان پاکستان نیستیم.»

این در حالی است که عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت امور داخله طالبان اخیرا طی اظهاراتی گفته بود، این گروه طی یک سال بیش از ۳۵ تا ۴۰ تن از اعضای تحریک طالبان پاکستان و تعداد زیادی از داعشی‌ها را بازداشت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنان دعوت طالبان از مولانا فضل‌الرحمان، رئیس جمعیت علمای پاکستان به کابل را «بی اهمیت» دانسته و آن را یک دیدار شخصی و غیررسمی توصیف کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان افغانستان نیز اخیرا طی اظهاراتی گفته بود که مولانا فضل الرحمان به کابل دعوت شده تا مردم پاکستان را از «نیت و اراده» حکومت طالبان آگاه کند و «تبلیغات منفی که در آن کشور صورت می‌گیرد، اذهان عامه را در آن کشور خراب نکند».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.