کد خبر : 10213
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 بهمن 1401 - 16:19

حمیدرضا صیدمحمدی

پاکستانی‌ها مردی را بخاطر هتک حرمت به قرآن در پاسگاه پلیس کشتند + ویدیو

پاکستانی‌ها مردی را بخاطر هتک حرمت به قرآن در پاسگاه پلیس کشتند + ویدیو
پس از گذشت کم تر از ۱ ماه از ماجرای سوزاندن قرآن توسط یک سیاستمدار سوئدی که خشم مسلمانان در سراسر جهان را برانگیخت، این بار هتک حرمت به قرآن باعث کشته شدن مردی در پاکستان شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه‌های پاکستان، شخصی کە توسط پلیس ایالت پنجاب به ظن توهین به مقدسات اسلام دستگیر شده بود، توسط جمعیت خشمگین به طور “وحشیانەای” به قتل رسید.

رسانه‌های محلی گزارش دادەاند کە این فرد در ولسوالی نانکانا، بە اتهام توهین بە قرآن دستگیر و در پاسگاه پلیس در بازداشت بودە است. سپس صدها مرد به این پاسگاه یورش بردە و فرد بازداشت‌ شده را به قتل رسانده و ساختمان را ویران کردەاند.

این اولین بار نیست کە در پاکستان همچین اتفاقی رخ‌می‌دهد. در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهای مربوط با این رویداد منتشتر شدەاند.

مردم خشمگین پاکستان، پس از هجوم بردن به یک پاسگاه پلیس، مردی را که به اتهام هتک حرمت به قرآن دستگیر شده بود را به قتل رساندند.

یک سخنگوی پلیس اعلام کردە کە برای چند افسر پلیس کە در این پاسگاه بودەاند، اقدامات تنبیهی در نظر گرفتە شدە است، چون از محل فرار کردەاند و در نتیجە نتوانستەاند از بە قتل رسیدن این فرد جلوگیری کنند.

رئیس پلیس محلی نیز در این بارە بە رسانه‌ها گفتە است: «هیچ کس هر چقدر هم که تأثیرگذار باشد، نباید قانون را به دست خود بگیرد

این حادثه روز شنبه در ایستگاه پلیسی در استان پنجاب شرقی پاکستان رخ داد. بابر سرفراز الپا، افسر ارشد پلیس توضیح داد که مردی با نام وَریس عیسی (Waris Issa) معرفی شده بود، پس از هتک حرمت به صفحات یک نسخه از قرآن، به جرم توهین به مقدسات دستگیر شد.

او گفت که وَریس ۳۰ ساله تصاویری از خود، همسر سابقش و یک چاقو را در چندین صفحه از کتاب چسبانده، آنها را به نمایش گذاشته و سپس آنها را در منطقه روستایی نانکانا پرتاب کرده بود. افرادی که شاهد اقدامات او بودند، سعی کردند او را بگیرند و کتک بزنند.

پلیس هم بیشتر او را برای در امان نگه داشتنش از دست مردم خشمگین، بازداشت کرد. اما پس از دستگیری، صدها معترض مسلمان در ایستگاه پلیس حاضر شدند.

چند نفر از معترضین برای تسخیر پاسگاه پلیس، از نردبانی چوبی بالا رفتند و پس از باز کردن دروازه اصلی، راه را برای ورود خیل معترضین خشمگین به داخل پاسگاه پلیس باز کردند.

وی ادامه داد: «تا زمانی که نیروهای کمکی پلیس به محل حادثه برسند، جمعیت خشمگین مرد را کشته بودند و می خواستند جسد او را بسوزانند. اما پلیس با کمک افراد متعادل تر در میان معترضین، تلاش آنها برای سوزاندن جسد را خنثی کرد.»

در بیانیه ای آمده است که بنا بر گزارش ها، دو افسر ارشد پلیس از صحنه گریخته و اجازه داده اند که مردم پس از ضرب و شتم وریس، او را بکشند. شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، این حادثه را محکوم کرد و از رئیس پلیس پنجاب خواست تا علیه افسرانی که در حین بازداشت از مظنون محافظت نکردند، اقدام کند.

عثمان انور، رئیس پلیس پنجاب، رئیس ایستگاه پلیس و معاون ناظر منطقه را به دلیل سهل انگاری در انجام وظیفه و عدم جلوگیری از حمله به پاسگاه پلیس و همچنین کشته شدن مظنون از کار تعلیق کرد.

ویدیو منتشر شده در توییتر توسط یک خبرنگار پاکستانی تجمع معترضین خشمگین و هجوم آنها به پاسگاه پلیس را نشان می دهد.

اتهام توهین به مقدسات طبق قوانین پاکستان مجازات اعدام دارد.

آقای الپا گفت وریس قبلا هم در سال ۲۰۱۹ به اتهام توهین به مقدسات دستگیر شده بود و تا سال گذشته در زندان بود.

 

 

 

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.