کد خبر : 15534
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 12:06

پارلمان دانمارک سوزاندن قرآن را ممنوع کرد؛ تا دوسال حبس برای متخلفان

پارلمان دانمارک سوزاندن قرآن را ممنوع کرد؛ تا دوسال حبس برای متخلفان
پارلمان دانمارک، قانون ممنوعیت سوزاندن قرآن و سایر متون مذهبی را تصویب کرد. این قانون برای افرادی که "رفتار نامناسب" با متون دینی از جمله قرآن، تورات و انجیل دارند، تا دو سال حبس در نظر گرفته است.

به گزارش کلینی نیوز، پارلمان دانمارک روز پنجشنبه ۷ نوامبر (۱۶ آذر) قانون ممنوعیت سوزاندن قرآن و سایر متون مذهبی را بعد از ساعت‌ها بحث و جدل، با ۹۴ رای موافق و ۷۷ رای مخالف به تصویب رساند. این قانون برای افرادی که “رفتار نامناسب” با متون دینی از جمله قرآن، تورات و انجیل دارند، تا دو سال حبس در نظر گرفته است.

هفت حزب اپوزیسیون دولت دانمارک در یک بیانیه مشترک به تلاش‌های دولت در غیرقانونی کردن قرآن‌سوزی اعتراض کرده و آن را «محدودیتی علیه آزادی بیان و فرود آوردن سر تعظیم در برابر خواست رژیم‌های اسلامی» خوانده بودند.

مرداد ماه امسال دو فرد در دانمارک که خود را اعضای گروهی موسوم به «وطن‌پرستان دانمارکی» نامیدند، یک نسخه قرآن را مقابل سفارت عراق در کپنهاگ به آتش کشیدند.

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی روز شنبه در بیانیه ای ضمن تمجید از این اقدام پارلمان دانمارک، آن را اقدامی «مهم» دانست.

 وی خاطرنشان کرد که این تصمیم پارلمان دانمارک در پی سلسله حوادثی تعرض به نسخه هایی از مصحف شریف در برخی از کشورهای اروپایی به بهانه آزادی بیان گرفته شد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین ابراز داشت که قانون تصویب شده توسط پارلمان دانمارک در تلاش های انجام شده برای مقابله با اهانت به متون مقدس و نفرت پراکنی دینی موثر باشد و در خدمت همزیستی مسالمت آمیز، مدارا، دوستی و سازگاری میان پیروان ادیان، ملت ها و جوامع باشد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.