کد خبر : 20122
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 - 8:22

ونزوئلا دسترسی به شبکه اجتماعی ایکس را مسدود کرد

ونزوئلا دسترسی به شبکه اجتماعی ایکس را مسدود کرد
نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پس از متهم کردن شبکه اجتماعی ایکس به تاثیر در انتخابات این کشور، فرمانی را امضا کرد که دسترسی به این شبکه اجتماعی (توئیتر سابق) را در این کشور به مدت ۱۰ روز مسدود می‌کند.

به گزارش کلینی نیوز، از زمان اعلام پیروزی آقای مادورو در انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ونزوئلا در ماه گذشته، او و آقای ماسک با هم در حال مجادله بوده‌اند.

آقای ماسک، رهبر ونزوئلا را «دیکتاتور» و «دلقک» توصیف کرده، در حالی که آقای مادورو آقای ماسک را به برانگیختن «نفرت، فاشیسم و ​​جنگ داخلی» متهم کرده است.

در هفته‌های اخیر تظاهرات‌های ضد دولتی بر سر نتیجه انتخابات در ونزوئلا افزایش یافته و نیروهای امنیتی صدها نفر را دستگیر کرده‌‌اند.

مادورو گفت: ایلان ماسک با برانگیختن نفرت، جنگ داخلی و خشونت در ونزوئلا قوانین ایکس را نقض کرد. بیش از ۷۰ کشور از استفاده مقامات خود از واتساپ جلوگیری کرده اند، زیرا این برنامه یک سیستم جاسوسی در جهان است.

وی اضافه کرد: راست فاشیست نقشه‌ای برای پر کردن ونزوئلا از خشونت و تحویل آن به امپریالیسم دارد و طرح ما طرح بولیواری برای ساختن یک سرزمین قوی است.

او گفت: «ایلان ماسک به عنوان مالک ایکس، تمام قوانین را زیر پا گذاشته است.»

 ماسک در پست‌هایی در ایکس پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، حمایت خود را از مخالفان آقای مادورو اعلام کرده بود و گفته بود: «زمان آن فرا رسیده که مردم ونزوئلا فرصتی برای آینده‌ای بهتر داشته باشند.»

پس از اعلام نتایج انتخابات هم او ادعا کرد که «مادورو تقلبی بزرگ در انتخابات» مرتکب شده است.

پایگاه خبری «ژئوپلیتیکال اکونومی» در گزارشی می‌نویسد: «نظرسنجی بعد از انتخابات ونزوئلا که ادعای پیروزی اپوزیسیون را دارد توسط موسسه‌ای طراحی شده که ارتباط نزدیکی با دولت ایالات متحده و سازمان سیا دارد و برای تبلیغات رسانه‌ای دولت این کشور فعالیت می‌کند.»

این گزارش درحالی منتشر شده که وزارت امور خارجه آمریکا که از تلاش‌های بسیاری برای کودتا در ونزوئلا حمایت کرده، پیروزی مادورو را به‌رسمیت نمی‌شناسد و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، نتایج این انتخابات را زیر سوال برده است.

این موسسه تحقیقاتی تحت عنوان «ادیسون ریسرچ» هم‌چنین با بی‌بی‌سی همکاری داشته است.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا دوشنبه ۸ مردادماه، پس از اینکه مادورو ۶۱ ساله با شمارش ۸۰ درصد آرا، ۵۱.۲ درصد آرا را به دست آورد، او را برنده رقابت‌های ریاست جمهوری اعلام کرد. نفر دوم انتخابات و رقیب اصلی مادورو، «ادموندو گونزالس بود» که ۴۴.۲ درصد رای گرفت.

مادورو سومین دوره ریاست جمهوری خود را در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد. با این حال «ماریا کورینا ماچادو» رئیس مخالفان ونزوئلا مدعی شد از نظر مخالفان دولت ونزوئلا، «گونزالس» پیروز انتخابات است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.