کد خبر : 16663
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 بهمن 1402 - 15:42

وعده وزیر دفاع رژیم صهیونیستی؛ارتش بسوی رفح در مرز مصر پیش‌روی خواهد کرد

وعده وزیر دفاع رژیم صهیونیستی؛ارتش بسوی رفح در مرز مصر پیش‌روی خواهد کرد
ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار از زمان آغاز عملیات زمینی‌ در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ از مناطق شمال غرب شهر غزه و شمال نوار غزه به شکل کامل عقب‌نشینی کرد.

به گزارش کلینی نیوز، خبرگزاری العربیه، روز دوشنبه ۹ بهمن گزارش کرد که  بنی‌ گانتز، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که نیروهای اسرائیلی در غزه به زودی به شهر رفح در جنوب نوار غزه خواهند رسید.

به گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل»، بنی گانتز اعتراف کرد، امکان دارد جنگ علیه حماس تا ۱۰ سال به طول بینجامد.

 

یوآف گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی ، روز پنجشنبه ۱۲ بهمن، با اشاره به آنچه موفقیت در جنگ با شبه نظامیان فلسطینی در شهر خان یونس در جنوب غزه نامید، گفت این موضوع به آن معنا است که نیروهای این کشور می توانند به سوی شهر رفح در مرز جنوبی غزه با مصر پیش روی کنند.

خبرگزاری رویترز اشاره کرد که ارتشرژیم صهیونیستی هفته گذشته حمله زمینی بزرگی را در  ارودگاه  پناهگان فلسطینی در خان یونس انجام داده بود.

ساعتی قبل خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار از زمان آغاز عملیات زمینی‌ در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ از مناطق شمال غرب شهر غزه و شمال نوار غزه به شکل کامل عقب‌نشینی کرد.

«انس الشریف» خبرنگار فلسطینی امروز در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد بار اولین بار از زمان آغاز عملیات زمینی در پی عقب‌نشینی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از شمال غرب شهر غزه توانسته وارد این مناطق شود و در نتیجه حملات دشمن آسیب گسترده‌ای به خانه‌های مردم، خیابان‌ها و زیرساخت‌های این منطقه وارد شده است.

نسل کشی رژیم صهیونیستی  در نوار غزه

 تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۹۳ هراز شهید و مجروح تاکنون برجای گذاشته است.

در اطلاعیه وزارت بهداشت فلسطین آمده است: تعداد شهدا از ابتدای جنگ به ۲۷ هزار و ۱۹ نفر و زخمی‌ها به ۶۶ هزار و ۱۳۹ نفر افزایش یافته است.

همچنین این وزارتخانه گزارش داد، اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۱۵ کشتار شدند که ۱۱۸ شهید و ۱۹۰ زخمی برجا گذاشت.

آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام «نقض نگران‌کننده وظایفش طبق کنوانسیون پیشگیری و مجازات مربوط به جنایت نسل کشی در ارتباط با فلسطینی‌های ساکن نوار غزه» شکایتی را ثبت کرده است.

علاوه بر این مجلس آفریقای جنوبی به تعلیق کلیه روابط دیپلماتیک با اسرائیل رای داده است، هرچند دولت این کشور هنوز رسما به این رای پاسخ نداده است.

آفریقای جنوبی قبلا شکایتی را در رابطه با جنایات جنگی ادعایی اسرائیل در غزه تسلیم دادگاه کیفری بین‌المللی (آی‌سی‌سی) کرده بود. دیوان کیفری بین‌المللی درباره کسانی تحقیق می‌کند که به نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت متهم شده‌اند.

 دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه روز جمعه ششم بهمن ماه و در یکصد و دوازدهمین روز از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که ۲۶ هزار شهید بر جای گذاشته که بیش از ۷۰ درصد آنها زن و کودک هستند و در پی شکایت آفریقای جنوبی از نسل کشی رژیم صهیونیستی، اقدام به صدور قرار موقت علیه رژیم صهیونیستی کرد و از این رژیم خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.